Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

  Militaria - Zimna edycja

Go down 
AutorWiadomość
Valdrenik
Gracz
Valdrenik


Liczba postów : 512
Join date : 30/09/2020
Age : 23

 Militaria - Zimna edycja Empty
PisanieTemat: Militaria - Zimna edycja    Militaria - Zimna edycja Icon_minitimeNie Lip 28, 2024 7:47 pm

I. Wstęp

Zastanawiasz się o co chodzi z tym całym burdelem z wojskami w mechanice? Czym fabularnie różni każdy rodzaj wojska, oraz co mam sobie wyobrazić myśląc o każdym

Przede wszystkim należy zaznaczyć, że na Domination PBF żadna jednostka nie ma tak zwanych "twardych statystyk" - ich skuteczność zależy od wielu czynników: naszej taktyki, od poziomu technologicznego, naszej stabilności, gdzie i z kim walczą i innych drobnych rzeczy - kierujemy się raczej zdrowym rozsądkiem i wskazówkami zapisanymi w tym temacie. Jeśli nie jesteśmy czegoś pewni, możemy się zawsze wcześniej spytać Mistrzów Gry: pamiętajmy tylko, że Mistrz gry niekoniecznie odpowie na pytanie, które mogłoby wyjawić tajemnice innego gracza. Warto zaznaczyć że typy maszyn i uzbrojenia mogą być inspirowane dowolnego źródła, mamy oczywiście historyczne znane z okresu przed wielkiej wojny jak i jej alternatywnych rzeczywistości pokroju Iron Harvest (1920+) bądź "The Order: 1886".
Jeśli nie zależy nam na drążeniu szczegółów, to właściwie możemy ten temat ominąć.


II. Podział Militarów

Wszystkie jednostki dzieloną są między 3 rzeczami, ich Typem oraz Generacją.

Typ: Dywizja, Brygada, Eskadra - określa ich role na polu bitwy.
Generacja: I, II, III, IV, V, VI - określa stopień rozwinięcia tej jednostki oraz to w co jest uzbrojona.

III. Wojna w Wielkim zimnie

Taktyki oraz sposób działania znane starszyźnie sprzed zimy średnio się już zdają, do nie dawna nawet nikt nie myślał o wojnach na większą skalę, ludzie załatwiali problemy albo słowem albo na blisko pięściami.
Niektórzy jednak uważają że znane dobre walki okopowe dalej będą najlepszym sposobem skoro i tak ilość dymu potrzebne dla zapewnienia ciepła żołnierzom może nie zdać próby zasadzek.

IV. Opisy wojsk i poszczególnych generacji

Gotowe Jednostki

Karawany transportowe
Najzwyklejszy sposób transportu ludzi i sprzętu z wykorzystaniem słabych maszyn jak ledwo działający pojazdy bądź nawet siły ludzkiej która potrzebuje chociaż minimalnego przygotowania ścieżki.

Konwoje transportowe
Transporty z wykorzystaniem pojazdów półgąsienicowych bądź podobnych, poruszają się szybciej i mogą przewozić większe ładunki jednak wymagają do działania Drogi, w innym przypadku ich skuteczność szybko spada.

Pociągi transportowe
Długie pociągi transportowe działające jak marzenie napędzane paliwem które przy okazji daje całej załodze duże ciepło, wiele osób chciało by tam pracować. Działają szybko i skuteczne jednak są podatne na sabotaże wrogie Jak to pociągi wymagają torów do pracy.

Balony transportowe
Wielkie Zeppeliny która pozwalają na dostarczenie ładunków nawet przez nie przejezdne tereny jednak wymagają przygotowanych lądowisk bo obu stronach.

Piechota
Najbardziej ogólna i wszechmogąca siła która służy za kręgosłup każdego wojska.

I Generacja: minimalna broń palna, głównie broń biała, ostre zęby i dobre chęci.
II Generacja: Głównie sprzęt który przetrwa próbę czasu sprzed zimy, trzymające się na modlitwę karabiny powtarzalne, pistolety oraz miecze i szable.
III Generacja: Przywrócony do pracy i działające wyposażenie z poprzedniej generacji jednak teraz modlitwy nie są już potrzebne by działały.
IV Generacja: Pierwsze używane karabiny samopowtarzalne oraz nieliczne pistolety maszynowe zarezerwowane dla ważniejszych.
V Generacja: Każdy jest uzbrojony w karabin samopowtarzalny, każdy dowódca oddziału ma pistolet maszynowy i znaczna część żołnierzy posiada broń zapasową.
VI Generacja: Wszystko jest świetnie przystosowane do działania w warunek wiecznej zimy. Żołnierzom raczej nigdy nie zrobi się zimno, a co niektórzy wyglądają jak chodzące czołgi. Żołnierze uzbrojeni są w nowoczesne technologie które niektórzy będą określać jako czary.

Piechota Obronna
Zwykła piechota jednak z cięższym uzbrojeniem dedykowanym do obronny wyznaczonych pozycji.

Piechota Ofensywna
Lekko uzbrojona piechota odpowiednia do szybkich ataków na pozycje wrogie, często uzbrojona mi pistolety i wszelkiego rodzaju miecze żeby móc spojrzeć przeciwnikowi prosto w oczy.

Piechota Inżynieryjna
Słabiej uzbrojeniu niż dywizje obronne jednak nadrabiają to umiejętnościami do budowy szybko i skuteczenie zasieków, bunkrów a przypadku odwrotu zastawiania pozycji pułapkami.

Piechota Zwiadowcza
Przygotowani żołnierze to spędzenia Dni a nawet tygodni odcięci od macierzy by zbadać z ukrycia co robi wróg bądź wprowadzić chaos w jego szeregach od pleców.

Piechota Powietrznodesantowa
Zawansowania wersja Piechoty Ofensywnej wyspecjalizowania do działania z powietrza za pomocą Balonów transportowych.

Maszyny
Zanim zaczęła się zima robiły się coraz ważniejszą częścią taktyk wojennych, teraz również będą odgrywać ważną rolę jednak należy pamiętać że ich mobilność będzie raczej nie przydatna w miastach.

I Generacja: Klepoczące samochody, drewniane wozy ciągnięte przez konie niewolników albo udomowione niedźwiedzie. Artyleria to raczej żołnierze którzy potrafią daleko rzucać granatami.
II Generacja: Głównie składa się z przerobionych i dostosowanych pojazdów cywilnych, wszelkiego rodzaju skutery śnieżne czy innego rodzaju duże odśnieżarki. Artyleria głównie opiera się na prowizorycznych moździerzach a jednostki przeciwpancerne to nic innego jak silne granaty.
III Generacja: Ulepszone wersje pojazdów z I gen. i pojawiające się pojazdy który zostały już wykonane z myślą o użyciu na polu bitwy. Artyleria zaczyna być dokładniejsza i bezpieczniejsza do użytku.
IV Generacja: Dywizje w całości składają się z dedykowanych do działań wojskowych pojazdów które poruszają się po śniegu z dużą skutecznością. Artyleria przypomina już Haubice a jednostki przeciwpancerne posługują się ręcznymi wyrzutniami rakiet w stylu Vickersa Q.F.
V Generacja: Pojazdy i uzbrojenie z okresu międzywojennego.
VI Generacja: Wszystko jest świetnie przystosowane do działania w warunek wiecznej zimy. Czołgi wyglądają jak małe dreadnoughty, artyleria jakby próbowała wypowiedzieć wojnę samym bogom, a cała reszta jak magia.

Szybkiego reagowania
Piechota na pojazdach przeznaczona i wyuczona do szybkiego przemieszenia się w zagrożone pozycje, najlepiej działa w wsparciu innych dywizji bądź do taktyki dźgnij i uciekaj.

Zmechanizowane
Cięższa wersja powyższej jednostki skupiająco się na dostarczeniu piechoty szybko w wyznaczony punkt oraz późniejsze wsparcie tej że piechoty. Posiada

Artyleryjska
Wielkie działa i wielkie wybuchy robiące chaos wśród wroga nawet bez bezpośredniego kontaktu, jednak jest bezużyteczna przeciwko szybko poruszającym się wrogą bądź bez odpowiedniego doinformowania gdzie strzelać.

Przeciwpancerna
Niezbędne odziały jeśli przeciwnik posiada znaczą ilość maszyn wojennych, Brygady te składają się z małych oddziałów które świetnie działają  jako opcja do zwalczania maszyn oraz jako sposób ich odstraszania.

Przeciwlotnicza
Działa głównie jako straszak jednak jest w stanie wyrządzić problemy głównie powolnym celą jak balony bądź jednostką powietrznodesantowych. Świetnie odnajduje się w kooperacji z Piechotą inżynieryjną bądź Obroną.

Pancerna
Wielkie ciężkie pojazdy wyglądające jak małe stalowe łodzie na śniegu jednak zmodyfikowane tak by nie było problemu z jazdą po śniegu.

Lotnictwo
Mimo że dopiero raczkuje to wywiad jaki dostarczają balony staje się niesamowicie pomocny co odkryto już na początku zimy szczególnie przez łowców którzy wykorzystywali balony jako odpowiednika latarni który pokazywał im gdzie jest ich dom.

I Generacja: WIP
II Generacja: WIP
III Generacja: WIP
IV Generacja: WIP
V Generacja: WIP
VI Generacja: WIP

Balony
Małe pojazdy latające głównie wyposażone w balon z koszem które działają głównie jako sposób zrzucania ładunków wybuchowych bądź jako oczu w niebie.

Myśliwce
2 albo 3 płatowe samoloty dostosowane tak by pilot nie zamarzł po kilku minutach lotu, jednak są mało wydajne na dalsze odległości oraz są bardzo zawodne, lepiej wykorzystywać je do obronny macierzy przed balonami.

Zeppeliny
Wielkie Balony z wielką ładownia która potrzebuje dużej ilości osób by funkcjonować w dowolnym momencie, jednak dzięki hermetycznemu balonowi nie ma tak dużej potrzeby na paliwo jak by się wydawało.


Całość może jeszcze ulec zmianie
Powrót do góry Go down
 
Militaria - Zimna edycja
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Rekrutacja - Zimna Edycja
» Mechanika - Zimna edycja
» Technologia - Zimna edycja
» Przed startem - Zimna edycja
» Militaria

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Sprawy techniczne :: Mechanika gry-
Skocz do: