Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 FAQ - edycja amerykańska

Go down 
AutorWiadomość
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

FAQ - edycja amerykańska Empty
PisanieTemat: FAQ - edycja amerykańska   FAQ - edycja amerykańska Icon_minitimeSob Lip 16, 2022 1:03 pm

Ze względu na to, że są pewne pytania dosyć często zadawane, to tutaj na nie odpowiadamy żeby potem już każdy wiedział. Jest tu też ostateczna wykładnia/interpretacja pewnych kwestii, więc jeśli jeden z adminów wam coś powiedział na temat jednej rzeczy, to informacje z tego tematu są ważniejsze.

1. Czy płacimy w turze startowej za utrzymanie wojsk?

Tak, ponieważ już od pierwszej tury możecie ze sobą toczyć boje - aczkolwiek przy I generacji wojsk nie spodziewajcie się olbrzymich ofensyw.

2. Czy zysk z akcji kalifornijskich jest natychmiast?

Tak. Towary/wojsko też są wysyłane instant, więc jak GM zaksięguje to już nie ma odwołania. Wyjątek to akcja rajdu: tu pieniądze otrzymujemy w terminie, w którym nakazaliśmy naszym łupieżcom powrócić do domu, o ile powrócą, rzecz jasna.

3. Czy punkty przychylności w Kalifornii są jawne?

Tak, w tym też te minusowe. Ujawniane będą na końcu każdej tury handlowej, ale bez rozpiski za co - musicie sami się domyślić, co zrobili wasi rywale żeby zadowolić/rozwścieczyć Kalifornię.

4. Czy mogę zbadać technologię natychmiast, gdy mam bonus skracający czas o turę?

Nie.

5. Czy do floty cywilnej potrzebna jest generacja floty?

Nie, generacja floty jest od celów stricte militarnych. Flota cywilna do produkcji nie wymaga generacji i ma dwie oddzielne technologie, które ją ulepszają.

6. Gdzie zapisujemy rezerwy ludzkie?

Najlepiej zapisać je w naszym spisie wojsk.

7. Czy centrum naukowe wynajduje technologię wojskową LUB cywilną czy technologię wojskową + cywilną?

Wynajduje technologię wojskową + cywilną

8. Czy siły porządkowe mają jakąkolwiek szansę w starciu z normalnymi oddziałami wojska?

Nie. Siły porządkowe reprezentują zasadniczo siły uzbrojonej policji, łamistrajków i ochroniarzy. Najbardziej dewastującą broń jaką otrzymują (do czasu wynalezienia pistoletu maszynowego) jest strzelba. Nie mają żadnego treningu wojskowego i dowolna ilość sił porządkowych rozwali się w starciu z nawet jedną dywizją regularnego wojska jak chińskie krzesło obrotowe po tym gdy grubas na nim usiądzie.

9. Czy zdobyte PP w Kalifornii możemy wydać od razu?

Tak. Pamiętajmy tylko o tym, w jakiej kolejności wykonujemy działania: akcje negatywne odbierają nam PP, więc jeśli chcemy mądrze wbić nóż w plecy Kalifornii to najpierw wykorzystajmy zdobyte PP na nagrody, bo inaczej przepadnie.

10. Jak duże znaczenie mają środki wydane na fabularki? Czy trzeba patrzeć po kosztach sektorów? Czy można wydawać na fabularki coś poza pieniędzmi?

Wydane środki mają duże znaczenie - im więcej pieniędzy wydamy na jakąś inwestycję, tym większa szansa na to, że skutek będzie pozytywny i mocniejszy. Trzeba jednak pamiętać o granicach rozsądku: ze sprzedaży paróweczek nie dostaniemy 3 poziomów usług, nieważne ile pieniędzy w nie wpompowaliśmy, a ultradebilne działania muszą się skończyć klęską nieważne iloma miliardami je pokryliśmy.

Nie trzeba patrzeć po kosztach sektorów - pieniądze na inwestycje można dawać intuicyjnie. Jeśli fabularka jest napisana porządnie (tj. tekst nie sprawia że GM dostaje udaru) to raczej dostaniemy informację czy wydaliśmy na planowaną inwestycję za dużo czy za mało pieniędzy: w pierwszym wypadku dostaniemy zwrot, w drugim szansę na dopłatę. Zapłacenie w fabularce kosztu sektora też nie gwarantuje, że go od razu dostaniemy - liczy się przede wszystkim PLAN i ciągłość naszych inwestycji. Gracz powinien pamiętać, że jego społeczeństwo dopiero niedawno powróciło na poziom technologiczny rewolucji przemysłowej, więc zanim zacznie budować kasyna dla turystów to powinien najpierw zadbać o to, żeby ci turyści byli.

Na fabularki poza pieniędzmi możemy wydawać zaopatrzenie (reprezentuje zarówno jedzenie jak i paliwo, zależnie od kontekstu), punkty zbrojeniowe (może reprezentować tworzenie broni na potrzeby cywilne lub cięższe prace przemysłowe) a także rezerwy ludzkie (reprezentują zmobilizowanych niewolników lub przymusową siłę roboczą - także ostrożnie z tym w prawdziwych demokracjach!)

11. Czy 1 flota cywilna/1 flotylla samolotów transportowych może dokonać kilku kursów handlowych w trakcie tury?

Nie: wynika to po prostu z wygody. Jeśli ktoś postanowi się bawić w piractwo morskie czy blokady powietrzne, to powstaje wtedy kwestia tego kto co dostał, ile dostał itd. Wolelibyśmy tego uniknąć. Jeden kurs - jedna tura.

12. Czy mogę przejść z państwa niedemokratycznego do demokratycznego i na odwrót?

Tak, ale jeśli nie chcemy żeby państwo nam wysadziło się od środka, to musimy się na to odpowiednio przygotować, zależnie od naszego ustroju. Napisanie jednego działania, że armia wkracza do parlamentu i go rozstrzeliwuje może zakończyć się tylko w jeden sposób.

13. Kiedy demokracje dostają swoje "nagrody" i jakie one są?

Gdy zaczną spełniać obietnice wyborcze, których udzielają w trakcie kampanii wyborczych. Póki jakiejś nie zaczną, to nie ma o nich mowy. Łączna ilość nagród zależy od tego ile obietnic i jak dobrze zostaną one zrealizowane. Każda z nacji demokratycznych może liczyć na darmowe akcje z cennika stabilności + nagrody specyficzne dla jej położenia. Trzeba się jednak liczyć z tym, że jak za dużo naobiecamy i nic nie zrobimy to może być źle.

14. Czym się różni poparcie od stabilności? - klaryfikacja dla weteranów

Mechanicznie niczym, poza tym, że można nią płacić za akcje z cennika stabilności. Fabularnie to oznacza po prostu, czy administracja naszego państwa funkcjonuje czy może się rozpada, niekoniecznie oznacza faktycznego poparcia wśród ludności (patrz: przypadek Korei Płn.) - te teraz jest opisywane. Na początku gry każdy cieszy się umiarkowanym poparciem, ale w trakcie może się to zmieniać.

Demokracje z góry znają swoje poparcie społeczne, dzięki pluralizmowi. Niedemokracje muszą inwigilować swoją ludność wywiadem, żeby poznać ich faktyczne nastroje.

Niezadowolona ludność + dostawa broni dla niej od nieprzyjaznego sąsiada = duży i szybki spadek stabilności. A jeśli ta stabilność jest już niska, to może nawet wojnę domową.

15. Kiedy wchodzą benefity technologii?

W przypadku technologii gospodarczych wygląda to tak: w turze 1 zaczęliśmy badanie, w turze 2 skończyliśmy i efekty są wdrażane, w turze 3 otrzymujemy dodatkowy dochód. Wynika to z tego, że cały nasz dochód zawsze pochodzi z tego, co nasza gospodarka wyprodukowała w poprzednim roku. Dotyczy się to także takich technologii jak Zunifikowany System Podatkowy: w 1 turze go badaliśmy, w 2 turze skończyliśmy i "nowe podatki są zbierane", w 3 turze są zebrane.

W przypadku technologii odblokowujących konstrukcję jednostek/struktur, to w 1 turze zaczynamy badanie, w 2 kończymy i już możemy produkować nowe jednostki.

Temat będzie aktualizowany o dodatkowe pytania, jeśli zajdzie taka potrzeba.

16. Jak mobilizujemy jednostki specjalne mające więcej niż jeden wariant?

Jak nam wygodniej. Możemy napisać, że mobilizujemy 3b ryboludzi, a możemy napisać, że mobilizujemy 3b trytonów. Nie możemy jednak kłamać na ich temat, jeśli nie używamy akcji wywiadowczej. Czyli jeśli mamy np. Dagonidów, to nie możemy napisać, że mobilizujemy trytonów.
Powrót do góry Go down
 
FAQ - edycja amerykańska
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Mechanika - edycja amerykańska
» Na start - edycja amerykańska
» Republika Amerykańska
» Republika Amerykańska
» FAQ - Edycja Marsjańska

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Sprawy techniczne :: Mechanika gry :: Archiwalna mechanika :: Archiwum mechaniki kosmicznego horroru-
Skocz do: