Energetyka i broń jądrowaBroń jadrowaPrototypowa głowica jądrowa: Opis: Prymitywna, ale funkcjonująca bomba jądrowa. Początek jądrowej drabiny technologicznej. Transport rakietą jest niebezpieczny i groźny przede wszystkim dla właściciela.
Koszt: 3mld, 3PJ, 1 tura
Moc: 25 kt
Głowica jądrowa: Opis: Bomba wykorzystująca mechanizm implozji do zwiększenia efektywności wybuchu.
Koszt: 3mld, 3PJ, 1 tura
Moc: 250 kt
Głowica termojądrowa: Opis: Bomba wykorzystująca fuzje lekkich jąder do wywołania eksplozji.
- Mała: Koszt: 3mld, 1PJ, 1 tura
Moc: 350 kt
- Duża: Koszt: 6mld, 1PJ, 1 tura
Moc: 1 Mt
Supergłowica termojądrowa: Opis: Zwiększenie mocy bomby termojądrowej do absurdalnych rozmiarów.
- Mała: Koszt: 15mld, 2PJ, 1 tura
Moc: 50 Mt
- Duża: Koszt: 25mld, 4PJ, 1 tura
Moc: 100 Mt
Głowica neutronowa:Opis: Mała głowica termojądrowa skonstruowana tak, by zmaksymalizować emisję neutronów i promieni gamma. Niskie zniszczenia infrastruktury, wysoka śmiertelność na sporym obszarze.
Koszt: 1mld, 0,25PJ, 1 tura
Moc: 50 kt
Głowica kobaltowa:Opis: Głowica termojądrowa wzbogacona o ładunek kobaltu. W wyniku jej eksplozji ogromny obszar zostaje skazony materiałem promieniotwórczym i nie nadaje się do zamieszkania.
Koszt: 8mld, 1PJ, 1 tura
Moc: 100 kt
Gdzie można znaleźć uran?- Złoża uranu i ich rozmieszczenie:
Złoża uranu na całym świecie:
17 - Australia
9 - Kazachstan
7 - Kanada
4 - Namibia
4 - Południowa Afryka
4 - Niger
4 - Rosja
3 - Brazylia
3 - Chiny
2 - Dania ( Grenlandia )
2 - Ukraina
1 - Mongolia
1 - Indie
1 - USA
1 - Uzbekistan
1 - Czechy
1 - Indonezja
1 - Botswana
1 - Tanzania
Uran - od kopalni po bombę termojądrowąZłoże uranu -> Kopalnia uranu -> Elektrownia atomowa -> Paliwo jądrowe -> Broń jądrowaUran znajduje się w krajach znajdujących się w liście powyżej. Jedno złoże uranu pozwala nam na konstrukcje jednej kopalni uranu. Jedna kopalnia uranu zapewnia nam na turę +1 tony Uranu. Uran ten następnie wykorzystujemy przede wszystkim w elektrowniach jądrowych. Jedna elektrownia wymaga jednej tony uranu do funkcjonowania. Aktywna elektrownia atomowa zapewnia nam zyski pieniężne oraz 1 jednostkę Paliwa Jądrowego. Paliwo Jądrowe następnie wykorzystujemy do produkcji broni jądrowej.
Próby jądroweBy prowadzić badania nad bronią jądrowa musimy w ich trakcie przeprowadzić jedną próbę jądrową aktualnie posiadanej broni. Takie testy odbywają się fabularnie i zatwierdzane są przed Mistrza Gry. By przeprowadzić test jądrowy gracz musi wyznaczyć miejsce w którym się on odbędzie.
Testy odbywać mogą się na powierzchni - na lądzie, wodzie, pod ziemią czy w przestworzach - i to od gracza zależy gdzie ją przeprowadzi. Jej miejsce jest jednak bardzo ważne. Broń jądrowa ma dużą siłę rażenia i takie testy najlepiej przeprowadzać na odludziach. Jeśli kraj jest mały to powierzchniowa próba jądrowa może być niemożliwa do ukrycia. Podziemna próba pozwala ukryć swoje poczynania, jest jednak droga i dziecinnie łatwa do wykrycia przez placówki sejsmologiczne, z dokładnym położeniem lokacji eksplozji. Testy powierzchniowe natomiast są umiarkowanie łatwe do ukrycia na odludziach, wykrywają je jednak wszystkie placówki radiobadawcze na świecie - im bliżej eksplozji, tym silniejsze wyniki, nie da się jednak placówką radiobadawczą odkryć konkretnego miejsca detonacji.
Eksploracja kosmosuArsenał kosmicznySonda kosmiczna:Opis: Bezzałogowy, mały statek kosmiczny. Zazwyczaj służy do powierzchownej eksploracji innych planet poprzez przeprowadzanie badań i robienie zdjęć z orbity, ewentualnie rozbijając się lub lądując.
Koszt: 2 mld, 0,5PZ, 1 tura
Satelita komercyjny:Opis: Zapewnia infrastrukturę przesyłu informacji dla naszej gospodarki, głównie sektora usług.
Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura
Zysk: 4 mld
Limit: 1 satelita komercyjny na 2 sektory usług
Satelita szpiegowski:Opis: Pozwala nam szpiegować inne państwa świata.
Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura
Satelita antybalistyczny:Opis: Satelita monitorujący obecność pocisków balistycznych w zasięgu jego działania. Informacje o pociskach przesyła do Instalacji Systemu Antybalistycznego i znacząco zwiększa ich skuteczność.
Koszt: 15 mld, 1PZ, 1 tura
Transportowiec kosmiczny: Opis: Transportowiec pozwala nam na przenoszenie ludzi oraz materiałów na inne ciała niebieskie.
Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura
Stacja kosmiczna:Opis: Stacja znajduje sie na orbicie i służy za bazę operacyjną dla wszystkich innych pozaziemskich misji.
Koszt: 25 mld
Utrzymanie: 2 mld / By móc utrzymać stacje potrzebujemy zaawansowanej technologii rakietowej!
Poradnik kosmonautyEksploracja kosmosu poza kilkoma mechanicznymi wymogami jest całkowicie fabularna. Wszystko zależy od graczy - wyjątkiem jest podany poniżej mechaniczny szkielet który kształtuje sposób w jaki prowadzimy eksploracje kosmosu.
Podróże w kosmosRakieta strategiczna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz księżyc.
Rakieta międzykontynentalna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz dowolne ciało niebieskie w Układzie Słonecznym.
Rakieta międzyplanetarna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz dowolne ciało niebieskie w Układzie Słonecznym i wrócić z powrotem na Ziemię. Można jej używać wiele razy.
By przenosić rzeczy i ludzi na orbitę wystarczy sama rakieta. By przenosić rzeczy i ludzi na inne ciała niebieskie potrzebny jest transportowiec kosmiczny. Transportowiec po wylądowaniu nie jest w stanie wrócić na Ziemię bez pomocy rakiety ( wyjątek stanowi Księżyc ).
Jak działamy?Operacje eksploracji kosmosu opisujemy w specjalnym temacie na Tajnym Forum. Nastepnie admin wycenia jej cały koszt, ewentualne stałe koszta utrzymania ( jeśli operacja dotyczy np. budowy bazy ) oraz ewentualne zyski ( jeśli chodzi o wydobycie surowców ).
Ile czasu trwają podróże?Podróż kosmiczna wjedną stronę na księżyć trwa mniej niż jeden kwartał. Podróż na Marsa trwa 1 kwartał. Podróż na dowolne inne ciało niebieskie trwa 2 kwartały.