Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Broń masowego rażenia i eksploracja kosmosu

Go down 
AutorWiadomość
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Broń masowego rażenia i eksploracja kosmosu Empty
PisanieTemat: Broń masowego rażenia i eksploracja kosmosu   Broń masowego rażenia i eksploracja kosmosu Icon_minitimeWto Paź 06, 2020 6:21 pm

Energetyka i broń jądrowa


Broń jadrowa

Prototypowa głowica jądrowa:
Opis: Prymitywna, ale funkcjonująca bomba jądrowa. Początek jądrowej drabiny technologicznej. Transport rakietą jest niebezpieczny i groźny przede wszystkim dla właściciela.
      Koszt: 3mld, 3PJ, 1 tura
      Moc: 25 kt

Głowica jądrowa:
Opis: Bomba wykorzystująca mechanizm implozji do zwiększenia efektywności wybuchu.
      Koszt: 3mld, 3PJ, 1 tura
      Moc: 250 kt

Głowica termojądrowa:
Opis: Bomba wykorzystująca fuzje lekkich jąder do wywołania eksplozji.
- Mała:
      Koszt: 3mld, 1PJ, 1 tura
      Moc: 350 kt
- Duża:
      Koszt: 6mld, 1PJ, 1 tura
      Moc: 1 Mt

Supergłowica termojądrowa:
Opis: Zwiększenie mocy bomby termojądrowej do absurdalnych rozmiarów.
- Mała:
      Koszt: 15mld, 2PJ, 1 tura
      Moc: 50 Mt
- Duża:
      Koszt: 25mld, 4PJ, 1 tura
      Moc: 100 Mt

Głowica neutronowa:
Opis: Mała głowica termojądrowa skonstruowana tak, by zmaksymalizować emisję neutronów i promieni gamma. Niskie zniszczenia infrastruktury, wysoka śmiertelność na sporym obszarze.
      Koszt: 1mld, 0,25PJ, 1 tura
      Moc: 50 kt

Głowica kobaltowa:
Opis: Głowica termojądrowa wzbogacona o ładunek kobaltu. W wyniku jej eksplozji ogromny obszar zostaje skazony materiałem promieniotwórczym i nie nadaje się do zamieszkania.
      Koszt: 8mld, 1PJ, 1 tura
      Moc: 100 kt

Gdzie można znaleźć uran?

Złoża uranu i ich rozmieszczenie:

Uran - od kopalni po bombę termojądrową

Złoże uranu -> Kopalnia uranu -> Elektrownia atomowa -> Paliwo jądrowe -> Broń jądrowa

Uran znajduje się w krajach znajdujących się w liście powyżej. Jedno złoże uranu pozwala nam na konstrukcje jednej kopalni uranu. Jedna kopalnia uranu zapewnia nam na turę +1 tony Uranu. Uran ten następnie wykorzystujemy przede wszystkim w elektrowniach jądrowych. Jedna elektrownia wymaga jednej tony uranu do funkcjonowania. Aktywna elektrownia atomowa zapewnia nam zyski pieniężne oraz 1 jednostkę Paliwa Jądrowego. Paliwo Jądrowe następnie wykorzystujemy do produkcji broni jądrowej.

Próby jądrowe

By prowadzić badania nad bronią jądrowa musimy w ich trakcie przeprowadzić jedną próbę jądrową aktualnie posiadanej broni. Takie testy odbywają się fabularnie i zatwierdzane są przed Mistrza Gry. By przeprowadzić test jądrowy gracz musi wyznaczyć miejsce w którym się on odbędzie.

Testy odbywać mogą się na powierzchni - na lądzie, wodzie, pod ziemią czy w przestworzach - i to od gracza zależy gdzie ją przeprowadzi. Jej miejsce jest jednak bardzo ważne. Broń jądrowa ma dużą siłę rażenia i takie testy najlepiej przeprowadzać na odludziach. Jeśli kraj jest mały to powierzchniowa próba jądrowa może być niemożliwa do ukrycia. Podziemna próba pozwala ukryć swoje poczynania, jest jednak droga i dziecinnie łatwa do wykrycia przez placówki sejsmologiczne, z dokładnym położeniem lokacji eksplozji. Testy powierzchniowe natomiast są umiarkowanie łatwe do ukrycia na odludziach, wykrywają je jednak wszystkie placówki radiobadawcze na świecie - im bliżej eksplozji, tym silniejsze wyniki, nie da się jednak placówką radiobadawczą odkryć konkretnego miejsca detonacji.

Eksploracja kosmosu

Arsenał kosmiczny

Sonda kosmiczna:
Opis: Bezzałogowy, mały statek kosmiczny. Zazwyczaj służy do powierzchownej eksploracji innych planet poprzez przeprowadzanie badań i robienie zdjęć z orbity, ewentualnie rozbijając się lub lądując.
      Koszt: 2 mld, 0,5PZ, 1 tura

Satelita komercyjny:
Opis: Zapewnia infrastrukturę przesyłu informacji dla naszej gospodarki, głównie sektora usług.
      Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura
      Zysk: 4 mld
      Limit: 1 satelita komercyjny na 2 sektory usług

Satelita szpiegowski:
Opis: Pozwala nam szpiegować inne państwa świata.
Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura

Satelita antybalistyczny:
Opis: Satelita monitorujący obecność pocisków balistycznych w zasięgu jego działania. Informacje o pociskach przesyła do Instalacji Systemu Antybalistycznego i znacząco zwiększa ich skuteczność.
      Koszt: 15 mld, 1PZ, 1 tura

Transportowiec kosmiczny:
Opis: Transportowiec pozwala nam na przenoszenie ludzi oraz materiałów na inne ciała niebieskie.
      Koszt: 10 mld, 1PZ, 1 tura

Stacja kosmiczna:
Opis: Stacja znajduje sie na orbicie i służy za bazę operacyjną dla wszystkich innych pozaziemskich misji.
      Koszt: 25 mld
      Utrzymanie: 2 mld / By móc utrzymać stacje potrzebujemy zaawansowanej technologii rakietowej!

Poradnik kosmonauty

Eksploracja kosmosu poza kilkoma mechanicznymi wymogami jest całkowicie fabularna. Wszystko zależy od graczy - wyjątkiem jest podany poniżej mechaniczny szkielet który kształtuje sposób w jaki prowadzimy eksploracje kosmosu.

Podróże w kosmos
Rakieta strategiczna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz księżyc.
Rakieta międzykontynentalna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz dowolne ciało niebieskie w Układzie Słonecznym.
Rakieta międzyplanetarna jest w stanie wynosić rzeczy i ludzi na orbitę oraz dowolne ciało niebieskie w Układzie Słonecznym i wrócić z powrotem na Ziemię. Można jej używać wiele razy.

By przenosić rzeczy i ludzi na orbitę wystarczy sama rakieta. By przenosić rzeczy i ludzi na inne ciała niebieskie potrzebny jest transportowiec kosmiczny. Transportowiec po wylądowaniu nie jest w stanie wrócić na Ziemię bez pomocy rakiety ( wyjątek stanowi Księżyc ).

Jak działamy?
Operacje eksploracji kosmosu opisujemy w specjalnym temacie na Tajnym Forum. Nastepnie admin wycenia jej cały koszt, ewentualne stałe koszta utrzymania ( jeśli operacja dotyczy np. budowy bazy ) oraz ewentualne zyski ( jeśli chodzi o wydobycie surowców ).

Ile czasu trwają podróże?
Podróż kosmiczna wjedną stronę na księżyć trwa mniej niż jeden kwartał. Podróż na Marsa trwa 1 kwartał. Podróż na dowolne inne ciało niebieskie trwa 2 kwartały.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
 
Broń masowego rażenia i eksploracja kosmosu
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Eksploracja kosmosu
» Broń dla Armii Wyzwolenia Meksyku

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Sprawy techniczne :: Mechanika gry :: Archiwalna mechanika-
Skocz do: