Sektory i budowle
Sektor usługowy:
Opis: Wszelka drobna przedsiębiorczość oraz wielkie korporacje, bankowość, handel i inne - to właśnie sektor usług.
Zyski: Zwiększa zyski o 10 mld
Koszt: 8 mld x następny poziom
Sektor rolniczy:
Opis: Uprawa roślin i hodowla zwierząt, w mniejszym stopniu rybołówstwo.
Zyski: Zwiększa zyski o 2 mld , produkuje 5j zaopatrzenia
Koszt: 3 mld x następny poziom
Sektor przemysłu wydobywczego:
Opis: Wszelkiej maści kopalnie czy szyby naftowe.
Zyski: Zwiększa zyski o 4 mld
Koszt: 4 mld x następny poziom
Sektor przemysłu zbrojeniowego:
Opis: Huty, rafinerie lub fabryki zbrojeniowe.
Zyski: Zwiększa zyski o 1 mld, produkuje 5j punktów zbrojeniowych na kwartał
Koszt: 7 mld x następny poziom
Limit: Poziom sektora wydobywczego
Sektor przemysłu lekkiego:
Opis: Wszelkie fabryki produkujące głównie na potrzeby rynku cywilnego.
Zyski: Zwiększa zyski o 4 mld, produkuje 2j zaopatrzenia na kwartał
Koszt: 4 mld x następny poziom
Zaopatrzenie jest składowane - punkty zbrojeniowe nie.
Nieużyte podczas tury punkty zbrojeniowe zostają zamienione podczas aktualizacji na miliardy ( 1 nieużyty PZ = 1 mld)!
Stocznia:
Opis: Pozwalają na konstrukcje okrętów.
Zyski: Zwiększa zyski o 1 mld. Jedna stocznia pozwala na budowę jednego okrętu.
Koszt: 2mld x następny poziom
Baza morska:
Opis: Baza morska jest niezbędna dla naszej floty - to tutaj stacjonują nasze okręt i stąd pobierają zaopatrzenie lub uzupełniają straty i prowadzą naprawy. Jedna baza morska pozwala na stacjonowanie w niej 10 okrętów.
Koszt: 10 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Lotnisko wojskowe:
Opis: To tutaj stacjonują nasze eskadry samolotów i stąd pobierają zaopatrzenie lub uzupełniają straty i prowadzą naprawy. Jedno lotnisko wojskowe pozwala na stacjonowanie na nim 10 eskadr.
Koszt: 10 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Centrum naukowe:
Opis: To właśnie dzięki temu budynkowi możemy polepszyć swoją gospodarkę lub wojsko inwestując w nowoczesne technologie.
Zyski: Jedno centrum pozwala badać jedną technologię.
Koszt: 20 mld x poziom
Kosmodrom:
Wymagane badanie: Obserwacje kosmiczne
Opis: Struktura odpowiedzialna za wszelkie działania, które chcemy prowadzić poza Ziemią. To stąd startują nasze rakiety.
Zyski: Zwiększa poparcie o 5 %, pozwala wysyłać rakiety w kosmos.
Koszt: 15 mld
Limit: 1
Silosy Rakietowe:
Wymagane badanie: Zaawansowana technologia rakietowa
Opis: Struktura odpowiedzialna za przecyhowywanie pocisków balistycznych - strategicznych i międzykontynentalnych - gotowych do odpalenia. Jeden taki kompleks jest w stanie pomieścić 10 rakiet.
Koszt: 8 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Instalacja Systemu Antybalistycznego:
Wymagane badanie: Podstawowa technologia rakietowa
Opis: Struktura odpowiedzialna za magazynowanie naszych rakiety antybalistycznych II i III generacji. W razie wykrycia pocisku balistycznego w obrębie jej działania, instalacja wystrzeli swoje antyrakiety by przechwycić wrogi pocisk. Jedna instalacja jest w stanie pomieścić 10 antyrakiet.
Koszt: 10 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Wieża solarna:
Wymagane badanie: Wieże solarne
Opis: Potężna struktura będąca w praktyce ogromnym panelem fotowoltaicznym, generującym ogromne sumy energii.
Zyski: Zwiększa zyski o 5 mld
Koszt: 5 mld x następny poziom
Limit: 10
Kopalnia uranu:
Opis: Kopalnia przystosowana do wydobywania uranu.
Zyski: +1 tony Uranu na kwartał
Koszt: 10 mld (1-5 kopalni), 15 mld (6-10 kopalni), 20 mld (powyżej 10 kopalni)
Limit: Ilość posiadanych złóż uranu
Elektrownia atomowa:
Wymagane badanie: Rozszczepienie jądra atomowego
Opis: Elektrownia wykorzystująca uranowe pręty do generowania taniego prądu elektrycznego. Do działania potrzebuje 1 Uranu na kwartał.
Zyski: Zwiększa zyski o 10 mld oraz produkuje 1 Paliwa Jądrowego
Koszt: 8 mld x następny poziom
Wymagana naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum bądź podania pisemnie konkretnego miasta gdzie się znajduje!
Placówka radiobadawcza:
Wymagane badanie: Wojna radiologiczna
Opis: Struktura odpowiedzialna za monitorowanie promieniotwórczych i powstałych w wyniku eksplozji jądrowej pierwiastków w atmosferze. Pozwala nam otrzymać informacje m.in. o tym, czy na planecie przeprowadzona została detonacja jądrowa.
Koszt 15 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Placówka sejsmologiczna:
Opis: Struktura odpowiedzialna za monitorowanie drgań skorupy ziemskiej. Pozwala nam otrzymac informacje m.i.n o tym, czy w jej pobliżu nie przeprowadzono podziemnej detonacji jądrowej.
Koszt: 10 mld
Wymaga naniesienia na mapę państwa na Tajnym Forum!
Aktualizacja tematów
Gra podzielona jest trwające trzy miesiące tury - kwartały. 4 kwartały to 1 rok w grze. Data początku nowej tury jest zawsze podana w sekcji "Świat gry". Wraz z nową turą każdy gracz musi zaktualizować większość swoich tematów wrzucając nowe posty z aktualnymi informacjami.
Tematy które należy aktualizować nowymi postami to: budżet, gospodarka, wojsko, magazyn wyposażenia, centrum operacyjne, rozmieszczenie wojsk i budynków, kosmodrom i wojska niekonwencjonalne ( jeśli już posiadamy te tematy ).
Jeśli ktoś rozpocznie w I kwartale produkcje wyposażenia, to wyposażenie to nie jest wpisywane do postu w temacie wyposażenia dla I kwartału. Gracz musi poczekać na II kwartał i wtedy dopiero wrzuca nowy post z wyprodukowanym wyposażeniem. Zasada ta dotyczy większości działań w grze które wpływają na informacje z tematów. ( wyjątkiem jest chociażby aktualizacja swojego aktualnego budżetu - jeśli wydajemy pieniądze, to edytujemy aktualny budżet i odejmujemy je z odpowiedniej rubryki )
Ta sama zasada tyczy się gospodarki. Jeśli posiadamy x dochodów i w I kwartale wybudujemy sektor usług, to nie aktualizujemy tematu "Gospodarka" ani dochodu w "Budżecie". Czekamy na aktualizacje, a następnie w nowym poście wrzucamy aktualne dane w temacie "Gospodarka" oraz zaktualizowany dochód liczący x+10 w temacie "Budżet."
Dochód otrzymujemy z posiadanej na początku kwartału gospodarki ( nie dotyczy gospodarki zdobytej drogą militarnego podboju ). Dlatego jeśli wybudujemy w I kwartale sektor usług, to już w II kwartale otrzymujemy do budżetu możliwe do rozdysponowania dodatkowe +10 mld za ten sektor.
Działania zwykłe i fabularne
Nasze państwo rozwijamy głównie w temacie "Działania" na naszym Tajnym Forum. Tam korzystając z posiadanego budżetu kupujemy nowe sektory gospodarki, badamy nowe technologie oraz rozwijamy naszą armię.
Poza rozwijaniem naszego państwa poprzez szablonową budowę powyższych struktur to gracz ma także możliwość rozwijania państwa poprzez tak zwane "działania fabularne" - szczegółowe opisy inwestycji i planów gospodarczych związanych z naszym państwem, jak na przykład rozwój wydobycia surowców, rozwój infrastruktury, dotacje dla gospodarki i tak dalej. Tutaj gracza ogranicza tylko wyobraźnia i surowe oko GMa który to po ocenie jakości działań fabularnych przyznaje nowe poziomy gospodarki oraz poparcie. Gospodarcze działania fabularne nie piszemy jednak w temacie "Działania", a w temacie "Wydarzenia" na jawnym forum naszego państwa.
Handel
Czym można handlować w grze?
W grze handlować można zaopatrzeniem, sprzętem wojskowym, uranem, paliwem jądrowym oraz technologiami.
W jaki sposób handlujemy?
W dziale "Handel" możemy prezentować nasze oferty i prowadzić rozmowy handlowe z innymi krajami. W tym dziale znajduję się także specjalny temat stworzony przez admina. W tym temacie każdy gracz zobowiązany jest opisywać wszelkie swoje nieukryte kontrwywiadem działania handlowe. Rozchodzi się tutaj o wszelkiej maści transport frachtowcami, samolotami transportowymi czy nawet handel drogą lądową - jednak handel lądowy jawny jest tylko i wyłącznie wtedy, kiedy kraje handlujące ze sobą nie graniczą. W tym temacie należy także pisać o wdrażaniu technologii w innym państwie.
Handlować możemy, tak samo jak przesuwać i mobilizować wojska, do czasu aż zostaną 24h do tury wojennej.
Którymi jednostkami handlujemy?
Rozpiska ile towarów mieści się w konkretnych jednostkach handlowych.
1 Zaopatrzenia = 1PH ( Pojemność Handlowa ), 1 Uranu lub Paliwa Jądrowego = 1PH, Wyposażenie dywizji = 1PH, Wyposażenie brygady = 0,5PH, Samoloty = 1PH, Rakiety taktyczno-strategiczne = 0,25PH, Reszta rakiet 0,5PH, Głowice jądrowe = 0,25PH.
Flota frachtowców: 2PH / +2 co generacje ( maks. 12 )
Flota samolotów transportowych: 1PH / +1 co generacje ( maks. 6 )
Konwój naziemny: 10PH
Konwój naziemny to abstrakcyjna jednostka której nie budujemy i posiadamy jej nieograniczoną ilość. Możemy ją ukrywać kontrwywiadem tak jak inne jednostki handlowe - reszta, nieukryta liczba konwojów musi zostać wpisana w temacie z Handlem by inni gracze mieli rozeznanie na temat wielkości odbywającego się handlu.
Sprzedaż technologii
Możemy sprzedawać posiadane technologie, odbywa się to jednak w określony sposób. Jest to nazywane wdrażaniem technologii.
Aby wdrożyć jedną technologię musimy wykorzystać do tego jedno z naszych Centrów Naukowych. Nie może ono w tym samym kwartale prowadzić badań. Wdrażanie technologii trwa 1 kwartał.
Wdrażanie technologii wymaga pewnych nakładów finansowych. Dla różnych technologii ten nakład jest różny - dla technologii których czas badania wyniósł 1 kwartał koszt ten wynosi 25% jej mechanicznej ceny. Dla technologii badanej 2 kwartały wynosi 50%, a 3 kwartały aż 75%. Kwotę tę uiszcza kraj nabywający nową technologię.
Nie można kupić technologii do których nie posiadamy wymaganych technologii potrzebnych do zbadania, np. nie możemy kupić Zaawansowanej technologii rakietowej nie posiadając Podstawowej technologii rakietowej. Nie możemy też handlować generacjami wojsk.
Poparcie społeczeństwa
Poparcie jest bardzo ważną cechą - stabilne i wysokie poparcie działa stymulująco na gospodarkę, niskie natomiast dereguluje gospodarkę oraz stwarza zagrożenie obalenia rządu.
85% - 100%: +1 mld dochodu za każdy poziom usług, przemysłu lekkiego i rolnictwa w kategorii "Inne"
84% - 31%: stan normalny
30% - 0%: -1 mld dochodu za każdy poziom przemysłu wydobywczego, zbrojeniowego, lekkiego, stoczni i rolnictwa w kategorii "Inne"