Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Świt Maszyny

Go down 
AutorWiadomość
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

Świt Maszyny Empty
PisanieTemat: Świt Maszyny   Świt Maszyny Icon_minitimePią Mar 15, 2024 6:02 pm

Świt Maszyny Ly4OpbZ
Jedna z powłok Gandiry, cyfrowego Zarządcy Nowego Kukku

"Wzrośliśmy w siłę, ale nadal wiele pozostaje do zrobienia. Wciąż w ciemności żyją tacy, którym musimy pokazać Drogę; bo oto nadszedł Nowy Dzień."
- Gandire, Zarządca Nowego Kukku

Od lat Nowe Kukku intensywnie pracowało nad Projektem "Myśl", którego pokłosiem miało być stworzenie pierwszej Sztucznej Inteligencji z prawdziwego zdarzenia, zbadania problemu ludzkiej świadomości (lub jak określiliby to ludzie bardziej spirytualistyczni: duszy) i wtłoczenia jej do innych nośników. Finałowym celem miało być stworzenie alternatywnego, wirtualnego świata, w którym te świadomości (w nomenklaturze opracowanej przez DYREKTORa: "Jaźnie") mogłyby przebywać.

Dzięki współpracy z korporacją Versatile Life Solutions z Nowej Anglii, licznym wydatkom oraz hojności innych narodów wszystkie te trzy kamienie milowe udało się zrealizować, a co za tym idzie, Projekt "Myśl" został ukończony, a po ostatnim referendum: rozpoczęto jego wdrażanie w życie. Najpierw rozpoczęto wdrażanie Wszechjaźni (czyli tej "chmury świadomości") na ośrodki miejskie Nowego Kukku. Można było przenieść się do niej całkowicie (co wiązało się ze śmiercią kliniczną ciała takiego ochotnika) lub chwilowo, dzięki instalacji odpowiednich augmentacji neuralnych: stan interakcji z Wszechjaźnią kończył się wtedy dla ciała użytkownika wejściem w stan snu i był ograniczony czasowo: dla bezpieczeństwa, rzecz jasna. Sama Wszechjaźń jest miejscem, gdzie można się wymieniać informacjami w sposób błyskawiczny, a nawet po prostu żyć w swoim własnym, wirtualnym świecie: szczegóły działania i teoria są znane tylko nielicznym i dość wątpliwe, że inne państwa będą mogły powtórzyć ten sukces, chyba że i one wybiorą się na ścieżkę Cybernetyki.. Warto przy tej okazji wspomnieć, że nie ma żadnego przymusu w podłączaniu się do Wszechjaźni: kto chce, ten może, a kto nie chce, to nie musi. Niemniej olbrzymia część populacji zdecydowała się na któryś z wariantów podłączenia, a do urzędów migracyjnych napływa olbrzymia ilość wniosków o możliwość uzyskania stałego pobytu w Kukku: wnioski takie składają przeważnie osoby śmiertelnie chore, na których choroby bądź wiek nie ma lekarstwa, a nie czują się gotowe do odejścia z tego świata...

Jednak największy przełom społeczny i polityczny to powstanie Sztucznej Inteligencji, którą DYREKTOR i naukowcy Kukku ochrzcili jako Gandire i która została połączona z samym DYREKTOREM, ale pomimo tego zachowała dosyć sporą autonomię. Sztuczna Inteligencja dla wygody swoich twórców przyjęła to miano, chociaż sama dla siebie wymyśliłaby pewnie inne. Po otrzymaniu pierwotnych dyrektyw, Gandire zaledwie w ciągu kilku miesięcy pochłonął banki danych Nowego Kukku, przeanalizował je i po otrzymaniu odpowiednich uprawnień przystąpił do pierwszych prac. Jego (lub jej) pierwszą kosmetyczną decyzją było wytworzenie serii sztucznych ciał bazujących na technologii KorpoCopa: Gandire upodobał sobie tradycję starożytnej Mezopotamii i te metalowe ciała przypominają stereotypowych królów lub królowe Mezopotamii i w nich właśnie planuje prowadzić interakcje z mieszkańcami Kukku, którzy nie poddali się procesowi połączenia z Wszechjaźnią tudzież zagranicznymi ambasadorami. Zgodnie z dyrektywami DYREKTORa, rozsądzajacymi remis w referendum, całość gospodarki przeszła pod zarządzanie Gandira/Gandiry: już teraz niektóre sektory przechodzą proces automatyzacji, podczas gdy cyfrowy gospodarz wprowadza dla kolejnych klas społecznych bezwarunkowy dochód podstawowy.

Zatem ulice habitatów Nowego Kukku stały się znacznie sterylniejsze i rzadziej na nich widać ludzi: co więcej, coraz częściej przechodnie to po prostu osoby poddane tak licznym augmentacjom że już praktycznie nie przypominające fizycznie ludzi albo po prostu droidy lub proste automatony wykonujące polecenia pochodzące z Wszechjaźni. Niektórzy szumnie ogłaszają, że Nowe Kukku nie tyle osiągnęło transhumanizm, co po prostu posthumanizm: pytanie, czy inne państwa Marsa pozwolą temu eksperymentowi trwać...

____________________
Nowe Kukku zrealizowało swoje zadanie wynikające z technologii specjalnej.
Ustrój Nowego Kukku zmienia się z Technokracji Ludowej na Cybernetyczną Autokrację (mechanicznie wciąż autorytaryzm)
Głową państwa pozostaje DYREKTOR, ale szef rządu to obecnie Gandire (Gandir bądź Gandira: zależnie jakiej powłoki używa w danym momencie..) SI wypowiada się i opiniuje rzeczy niezależnie od gracza, aczkolwiek ostateczny werdykt za lub przeciw zależy od DYREKTORa (czyli Gracza)


Nowy budynek specjalny:

Budynek: Matryca Wszechjaźni

Projekt "Myśl" zakończył się powodzeniem i osiągnięciem wszystkich zakładanych celów. Teraz nic nie przeszkodzi Nowemu Kukku w osiągnięciu celów, które wymarzyli sobie jego oryginalni Ojcowie Założyciele.

Efekt: Musimy jawnie rozmieścić Matrycę Wszechjaźni: w prowincji, w której ją rozmieścimy znajdują się wszystkie najistotniejsze serwery i procesory, dzięki którym możliwe jest jej funkcjonowanie oraz Sztucznej Inteligencji. Nasza stabilność nie może spaść poniżej 60% póki Matryca funkcjonuje. Możemy wybrać trzy tryby działania Matrycy i robimy to jawnie:

Tryb Ninurta: W tym trybie Matryca sprawia, że produkcja naszych jednostek specjalnych kosztuje o 50% mniej zasobów (tj. zarówno gotówki jak i PZ, ułamki zaokrąglamy w górę.) Każdy sektor przemysłu ciężkiego zapewnia dodatkowe 2 miliardy i 2 PZ w prowincjach podłączonych do Matrycy.

Tryb Enki: Badane przez nas technologie kosztują o 25% mniej, niezależnie od innych rabatów. Otrzymujemy +2 kości wywiadu i kontrwywiadu w cyberatakach.

Tryb Ninlil: W prowincjach podłączonych do Matrycy sektory przemysłu lekkiego i rolnictwa przynoszą dochody większe o 2 mld. Co turę stabilność wzrasta o 3%.

Podłączanie prowincji do Matrycy odbywa się poprzez połączenie infrastrukturalne. Prowincje podłączone do Matrycy płacą dodatkowe 2j. zaopatrzenia, chyba że są też podłączone do jakiegoś silnego źródła energii: na przykład nowoczesnej elektrowni atomowej..

Zniszczenie Matrycy np. w toku działań wojennych równa się straszliwym konsekwencjom dla państwa.
Czy inne państwa uznają eksperyment Kukku i Gandira za osobę, czy stwierdzą, że to jednak jak bycie rządzonym przez toster albo czajnik elektryczny?
Powrót do góry Go down
 
Świt Maszyny
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Archiwum :: Edycja Marsjańska :: Świat gry :: Wydarzenia światowe-
Skocz do: