2139Gdy świat obserwował upadek JNSPR w czasie niemal rzeczywistym, w tym samym czasie rozpoczęła się inwazja państw KOOPERATYWY i Zairu na Shock-Med Corp: przy czym w przeciwieństwie do JNSPR, Shock-Med miał się czym bronić i jego strategia nie opierała się na oddawaniu połowy kraju agresorowi: toteż jeden z agresorów poniósł dość spore straty, ale SMC nie miał prawa wytrwać przy ilości wojsk i sprzętu, jakie do boju rzuciła KOOPERATYWA: można nawet powiedzieć, że to chichot historii, bo parę lat wcześniej najemnicy SMC pomagali jednemu z krajów KOOPERATYWY zdobyć możliwości produkcyjne, które teraz są wykorzystywane przeciwko korporacji. SMC popełniło też inny, karygodny błąd: nie obsadziło w ogóle stolicy, a wojska, którymi mogła to zrobić, wysłała na kampanię do JNSPR*, co było raczej karygodnym błędem w obecnej sytuacji międzynarodowej. Gdyby tego nie zrobiono to kto wie, opór być może potrwał znacznie dłużej..
Zaczęło się więc od ataku Zairu na stolicę Shock-Medu, czyli Nową Kalifornię. Wbrew oczekiwaniom sztabistów: nikogo tam nie zastano i żołnierze po prostu wchodzili jak do siebie, zajmując znaczną część korporacyjnego centrum, zanim ruszyła zachodnia kontrofensywa celem ratowania prezesury. A gdy już ruszyła, w ogólnym pośpiechu i szoku, to z zachodu wbiła się potężna i dobrze wyposażona armia KOOPERATYWY: przeważające siły pancerne, wsparte olbrzymią ilością piechoty (zarówno pierwszej jak i drugiej generacji): pomyślano nawet o piechocie specjalistycznej, która świetnie sobie radziła na mokradłach Nowej Arizony. Shock-Med takich udogodnień nie miał, a do tego jego własne brygady wsparcia zostały sabotowane przez wywiad, najprawdopodobniej palestyński: wedle niepotwierdzonych wieści miało to jakiś związek z biologią i zatruciem zapasów, a nim logistycy Shock-Medu zdołali naprawić szkody, to setki specjalistów z brygad nadawało się jedynie do pogrzebania w ziemi.
Największa bitwa tej wojny miała miejsce o ufortyfikowaną Nową Montanę, której upadek ostatecznie spowodował totalne załamanie się frontu dla Shock-Medu, ale zanim do tego doszło, to korporacyjni żołnierze zdołali zabrać ze sobą wiele palestyńskich żyć, chociaż ze względu na sabotaż i przewagę powietrzną wroga nie mieli już czym odpowiedzieć na yangowskie czołgi i palestyńską artylerię, które okazały się kluczowe w rozprawieniu się z tymi fortyfikacjami. Dalej było już tylko spychanie wojsk Shock-Medu wedle Planu, aż do samego Nowego Meksyku, na granicach którego działania się skończyły w tym roku, bo zabrakło już czasu**: niemniej Shock-Medowi pozostaje teraz albo kapitulacja albo walka do ostatniego pracownika: pytanie tylko, czy ten faktycznie będzie chciał oddać życie za szefostwo..?
___________________________________________
*Tak wynika z rozkazów: nawet w przypadku ataku z zachodu część wojska SMC miała bić się na północy, jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości. Czy ich obecność mogła coś zmienić? Na pewno stolica nie padłaby tak łatwo, gdyby kazano im tam stacjonować.
**Zebranie korpusu ekspedycyjnego z MGR do Yazdahiru musiało trochę powstać, zwłaszcza przy braku infrastruktury: a bez nich operacja chyba nie rusza..
EFEKTY:Czerwona Palestyna:1. Ze względu na bardzo wysoką stabilność: brak zmian w stabilności (nie stajemy się stabilniejsi od bicia wroga - jak Korea)
2. Prowincje New Texas, New Arizona i New Montana wchodzą w skład naszego
imperium państwa. Ze względu na rozmieszczone siły porządkowe, sektory które się ostaną już przynoszą dochód na 2140.
3. Inne wiadomości na TFie..
4. 20 punktów doświadczenia wojennego
MGR:1. +5% stabilności: za zmiażdżenie kapitalistycznego wroga, który śmiał podnieść rękę na Kooperatywę
2. 5 punktów doświadczenia wojennego
Zair1. +5% stabilności za triumf w Nowej Kalifornii
2. Nowa Kalifornia zostaje przyłączona do naszego Imperium, chociaż bez służb porządkowych będzie ciężko z uzyskaniem dochodu na 2140..
3. Więcej na TF.
4. 3 punkty doświadczenia wojennego
Shock-Med-Corp1. -30% stabilności
2. Mamy wybór: albo kapitulujemy i liczymy na łaskawość KOOPERATYWY albo uciekamy i niech nasze pachoły kupią nam trochę czasu: przy siłach, jakie rzuciła Czerwona Palestyna i MGR zwyczajnie nie mamy szans. W przypadku chęci gry innym państwem: proszę się zgłosić na PW.
3. 15 punktów doświadczenia wojennego
STRATY:Czerwona Palestyna:- 5 dywizje piechoty I zostają zniszczone
- 1 dywizja piechoty II wymaga napraw za 1mld i 1PZ.
- 1 dywizja piechoty morskiej II wymaga napraw za 1mld i 1PZ.
- 1E myśliwców I wymaga napraw za 2mld i 2PZ.
MGR:- 1 dywizja piechoty I zostaje zniszczona.
Zair:- 1 dywizja piechoty I zostaje zniszczona
- 1 dywizja kawalerii powietrznej I wymaga napraw za 2mld i 2PZ.
- 1E mysliwców I wymaga napraw za 1mld i 1PZ.
Shock-Med-Corp- Zniszczone zostają dwie dywizje piechoty II
- Zniszczona zostaje 1 dywizja piechoty I
- Zniszczone zostają brygada ppanc II i pplot II
- Zniszczona zostaje 1 dywizja kawalerii powietrznej I
- 1 dywizja piechoty I wymaga uzupełnień za 1 mld.
- Zniszczone zostaje nasze lotnictwo: nie mamy gdzie lądować, a do naszych sojuszników zbyt daleko. (1E myśliwców I i 1E samolotów zwiadowczych)
Resztka wojsk przegrupowuje się w Nowym Meksyku.