Miecz Auros opada
Flota UPN:
1x "Niezależność" ciężki krążownik III
1x "Księżna Dorin" lotniskowiec III (4x myśliwce III, 2x bombowce III)
1x "Koło fortuny" korweta III
1x "Obietnica" okręt abordażowy III (2x legion marines III, 1x legion marines II)
1x "Rapier wyrównania" lotniskowiec II (3x myśliwce III, 1x bombowce III)
1x eskadra myśliwców III
1x eskadra bombowców III
1x eskadra zwiadowcza III
1x eskadra zwiadowcza II
1x legion pancerny II
1x legion leśny II
2x flota cywilna
2 rezerwy okrętowe
24 siły porządkowe
Flota SWSD:
2x myśliwce II generacji
2x bombowce III generacji
1x ciężki krążownik III generacji
1x Fregata I
4x legion piechoty II
Flota ZRP:
1x "Scarif" lekki krążownik (1x bombowce III)
1x "Ambicja" lekki krążownik (1x myśliwce III)
1x "Igła" korweta III
1x myśliwce III
1x bombowce III
1x eskadra zwiadowcza II
Flota Bothan:
1x flota cywilna
Flota Banku:
2x krążownik III
1x ciężki krążownik III
1x lotniskowiec III (2x myśliwce III, 1x bombowce III)
Flota Wookiech:
1x krążownik III (1x myśliwce IV, 1x bombowce III)
1x krążownik III
1x okręt abordażowy III (4x marines III)
Razem:
3x ciężki krążownik III
1x krążownik III (1x myśliwce IV, 1x bombowce III)
1x krążownik III (2x myśliwce III, 2x piechota II)
1x krążownik III (1x myśliwce III, 2x piechota II)
1x krążownik III
1x "Scarif" lekki krążownik III (1x bombowce III, 1x pancerny II)
1x "Ambicja" lekki krążownik III (1x myśliwce III, 1x leśny II)
1x lotniskowiec III (3x myśliwce III, 3x bombowce III)
1x lotniskowiec III (3x myśliwce III, 3x bombowce III)
1x lotniskowiec II (3x myśliwce III, 1x bombowce III)
2x korweta III
1x okręt abordażowy III (4 marines III)
1x okręt abordażowy III (2 marines III, 1 marines II)
1x eskadra zwiadowcza III
2x eskadra zwiadowcza II
3x floty cywilne
W sumie:
3x ciężki krążownik III
4x krążownik III
2x lekki krążownik III
2x lotniskowiec III
1x lotniskowiec II
1x fregata I
2x korweta III
2x okręt abordażowy III
1x eskadra zwiadowcza III
2x eskadra zwiadowcza II
9x eskadra bombowców III
13x eskadra myśliwców III
1x eskadra myśliwców IV
6x legion marines III
1x legion marines II
4x legion piechoty II
1x legion pancerny II
1x legion leśny II
1 flota cywilna (2 rezerwy okrętowe)
2 floty cywilne (24 sił porządkowych)
Czyli:
17 okrętów
23 eskadry (plus 3 zwiadowcze)
6 legionów (plus siedem marines)
+3 floty cywilne (2 rezerwy, 24 siły porządkowe)
Rozkazy:
Na początek zbieramy się:
-stacje orbitalne są na: Ansion, Dorin, Ord Mantell, Palanthi, N’Zoth, Aargau, Hapes i Prakith. Każda po 3 miejsca, co razem daje 24 miejsca (nie liczę baz floty na Arkanii, Aargau i Prakith, bo nwm czy tam są wolne miejsca jakieś). Do tego całe terytorium UPN i SWSD (nwm czy banku też) jest pokryte infrastrukturą.
-Jedyną flotą co do której nie mam całkowitej pewności że ma zasięg to flota ZPR, która doleciała w zeszłym roku. Czyli też ma zasięg.
-Nie rozpisuję co do prowincji gdzie kto się ustawia, bo to chyba bez sensu. Chyba że muszę, to wtedy umrę.
Operacja „Zgasić Supernovą”
Pierwszym etapem operacji jest zebranie sił i ewentualne działania obronne. Jeśli NovaStar nas zaatakuje, bronimy się – w wypadku ataku na UPN na linii Dorin i Ord Mantell (Ithor możemy poddać bez walki, kupując czas), w wypadku ataku na Bank Aargau na linii tamtejszych stacji obronnych. Założenie jest takie, że koncentrujemy siły lekko ustępując, a dopiero potem odpieramy atak i idziemy za ciosem.
Istnieje szansa że jednostki wookiech nie dotrą z powodu ataku piratów – wówczas ruszamy bez nich. Najwyżej dołączą później i będą działały z Hapes jako dywersja. Siły są specjalnie tak rozpisane, żeby na okręty wookiech nie musiały być wsadzane żadne eskadry ani siły lądowe, dzięki czemu nie zaburzy nam to planu.
Tutaj może wystąpić tyle nieprzewidzianych rzeczy, że nie jestem w stanie wszystkiego przewidzieć. Cały plan zakłada jakieś wersje wydarzeń, ale admirał dowodzący ma zgodę na zmianę toku postępowania, jeśli nastąpią nieprzewidziane sytuacje.
Generalnie jednak, jak już się zbierzemy, to widzę trzy możliwości:
-Novastar już z nami walczy
-Novastar stoi i czeka
-Novastar atakuje rzeszę
Niezależnie od każdego z tych wariantów będziemy musieli ruszyć.
Głównym celem operacji jest maksymalne zmniejszenie potencjału wojskowego floty NovaStar, czyli:
-zajęcie kluczowych planet
-zniszczenie/przejęcie stoczni
-zablokowanie przemysłu ciężkiego
-odcięcie linii zaopatrzeniowych wojska
Za kluczowe punkty, które trzeba zająć, uznajemy:
-Ord Cantrell (stolica, prawdopodobnie stocznia)
-Mandalore (prawdopodobnie stocznia, potencjalnie druga stolica)
-Agamar (przemysł ciężki)
-Muunilist (przemysł ciężki)
Dysponujemy rozpoznaniem (3 eskadry zwiadowcze), więc liczę że będziemy mieli dobry zwiad i będziemy w stanie na bieżąco odkrywać i dopasowywać nasze cele. Bazowo plan wygląda tak:
- Pierwszy etap natarcia kierujemy na Ord Cantrell, starając się wykorzystać w miarę możliwości efekt zaskoczenia. Tamtejszą (prawdopodobnie istniejącą) stacje orbitalną chcemy przejąć abordażem, żeby móc stamtąd operować. Następnie wysadzamy tam desant 4 legionów piechoty i bronimy się przed potencjalnym kontratakiem, jeśli NovaStar się na nas skupia (jak jest zajęty walką z Rzeszą to nie czekamy tylko od razu lecimy dalej). Jeśli zwiad wykaże że np. cała flota NovaStar zgromadziła się, by bronić Ord Cantrell, to zamiast tego najpierw lecimy do Dathomiry i stamtąd uderzymy na Ord Cantrell. Mała zmyłka, może rozproszyć i zdemoralizować przeciwnika.
- Następnym celem jest Uba (która powinna być niebroniona – wysyłamy tam lekkie krążowniki z ich eskadrami i legionami (pancerny i leśny). Jeśli to się potwierdzi i zdołają zająć planetę, to mają one (razem z eskadrą zwiadowczą III i jedną flotą cywilną, przewożącą siły porządkowe) kontynuować operacje na północ, zajmując albo blokując sektory Mygeeto, Dantoine i Muunilist (tak żeby przepołowić korporacje na pół i odciąć ją od zaplecza). Priorytetem oczywiście pozostają elementy zbrojeniowe (stocznie, przemysł). Jeśli wykryją coś niespodziewanego to mogą dostosować swoją eskapadę do tego.
- Tymczasem reszta floty kieruje się na Agamar. Tutaj jest sporo opcji: jeśli ciągle stoi tam flota NovaStar to chcemy ją zniszczyć i zdesantować się na planetę. Jeśli na planecie jest silny garnizon lądowy to ograniczamy się do zniszczenia bazy orbitalnej i blokady planety. Jeśli planeta została z sukcesem zaatakowana przez Rzeszę, to zamiast tego kierujemy się na Dathomirę (z Rzeszą na razie staramy się nie mieć styczności zbyt dużej, jeden wróg na raz).
- Następnym celem Mandalora i Yavin. O ile tą pierwszą chcemy faktycznie przejąć (desantem), przejmując/niszcząc tamtejszą stocznie, to rajd na Yavin jest w pełni opcjonalny – dokonujemy go jeśli okoliczności sprzyjają (tj, flota stamtąd poleciała do Rzeszy). Celem ataku na Yavin jest zniszczenie tamtejszej bazy floty/bazy orbitalnej i wycofanie się – tak żeby odciąć zaopatrzenie i uniemożliwić łatwy powrót tamtejszej flocie.
- Jeśli na którymkolwiek etapie kampanii przyjdzie nam się zetrzeć z Gwiezdnym Niszczycielem i krążownikiem V korporacji to naszym głównym atutem (poza dużą liczbą krążowników) jest przewaga w myśliwcach i bombowcach i okręty abordażowe. Chcemy wykorzystać eskadry do oślepienia niszczyciela, a okręty abordażowe do ruszenia na niego i wysadzenia desantu na pokładzie. Dodatkowo, jeśli starczy nam na to zasięgu, to fregata I służy za żywą tarcze dla tych okrętów – jej jedynym celem jest upewnienie się, że abordażówki dolecą. Obie ruszą na raz, żeby zwiększyć szansę, że któraś doleci. Przy okazji istnieje szansa że niszczyciel i tak będzie uszkodzony sabotażem. Liczę mimo wszystko, że nasze floty, które widziały już gwiezdnego pancernika w akcji, wiedzą jak sobie radzić (czyt. Nie dać się masakrować) z okrętami tego typu.
Generalnie liczę (przy maksymalnym powodzeniu) na rozczłonkowanie i potencjalnie upadek korporacji z powodu utraty stabilności. W wariancie najgorszym zakładam, że uda nam się przynajmniej mocno osłabić jej flotę i naruszyć granicę.
Jednocześnie cały czas zachowujemy skromną rezerwę:
3x eskadra myśliwców II
2x eskadra bombowców II
Trzymamy je na Prakith, domyślnie wspierają one bastion Auryczny. Natomiast gdyby były potrzebne do uzupełnienia strat albo wzmocnienia obrony któregoś z systemów zaatakowanych przez NovaStar, to za pomocą infrastruktury i pogranicznych baz orbitalnych mogą zostać przemieszczone. Oczywiście w razie potrzeby Siły Samoobrony też mogą z nich korzystać.