Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeCzw Sie 04, 2022 6:11 pm


Pax Pingwinia była dynamicznie rozwijającym się państwem rozbójniczym, rządzonym żelazną ręką przez niejakiego O. Cobblepota, znanego też pod pseudonimem Pingwin. Pingwin miał jednak potężnego rywala, tak zwanego Człowieka Nietoperza, który nieustannie przeszkadzał mu w jego przedsięwzięciach w Nowym Jorku (zwanym przez niego Gotham City). Tak się jednak złożyło, że Cobblepot odwiedzał raz ekskluzywną restaurację we włoskiej dzielnicy, gdy napadł go tam Człowiek Nietopierz. Pojedynek jakimś sposobem przeniósł się do fabryki konserw, gdzie Pingwin i samozwańczy stróż prawa wpadli do maszynki do mięsa i na tym skończyła się ich historia. Gdy bossowie innych organizacji przestępczych się o tym dowiedzieli, odwołali swoich ludzi z sąsiednich prowincji, aby zebrać jak największą siłę w trakcie wyboru nowego przywódcy Pingwinii. Nie był to najrozsądniejszy ruch, bo przez to Nowy Jork stracił kontrolę nad okolicznymi terenami - ale kogo obchodzą takie drobnostki?

Tak czy inaczej, gdy gangsterzy zostali zebrani w Nowym Jorku, okazało się że.. siły są mniej więcej wyrównane i przywódcy rodzin przestępczych uznali, że nie ma co teraz iść w gips, bo nie wiadomo, jak to się potoczy. Przestępcy mimo wszystko cenią swoje życie. Dlatego zdecydowano się na powołanie Rady Miejskiej, w skład której wchodzą przywódcy czterech najważniejszych organizacji w mieście, a sama Pingwinia została przekształcona de facto w państwo-miasto, któremu zresztą przywrócono nazwę Nowy Jork. Rada podejmuje decyzje kolegialnie, ale jest kwestią czasu zanim któryś z mafiozów uzna, że zebrał dostatecznie duże siły i spróbuje wbić reszcie przysłowiowy nóż w plecy... Ale do tego czasu "Wielkie Jabłko" pozostaje prosperującym miastem państwem.

W Radzie Miejskiej zasiadają przedstawiciele czterech "rodzin":

- Addamsów, potocznie zwanych Trupiarzami, którzy kontrolują lokalne stalownie, manufaktury zbrojeniowe (w tym Auto-Ordnance, produkujący sygnaturowego "Thompsona") i biznes grabarski. Mają raczej opinię ponuraków, a ich rządy w Nowym Jorku zakończyłyby się zapewne dalszą industrializacją Wielkiego Jabłka i okolicy.
- Rizzinich, zwanych też Klaunami, ze względu na kolorowe stroje i stosowanie klaunowskiego makijażu przez szeregowych żołnierzy rodziny. Kontrolują lokalne kasyna, bary, burdele i inne biznesy powiązane z branżą rozrywkową. C. Rizzini, patriarcha familii, chce wprowadzić w mieście tak zwaną normalność, aby turystyka mogła się wreszcie na nowo odrodzić.
- Harringtonów zwanych też Lewymi Rączkami. Kontrolują nowojorski przemysł chemiczny i farmaceutyczny, a co za tym idzie - też narkotykowy. Celem Harringtonów jest masowa produkcja środków odurzających i zasadniczo zrobienie z Nowego Jorku meliny.
- Walkerów, nazywanych Irlandczykami - ze względu na pochodzenie większości ich żołnierzy i kapitanów. Przywódca Walkerów jest nieznany. Kontrolują przede wszystkim nowojorskie rozlewnie i destylarnie alkoholu (szczególnie whiskey i piwa), co oczywiście wymaga dużych ilości "zasobu" - czyli utrzymywania farm ziemniaków, pszenicy i innych upraw poza granicami właściwego miasta. Cel Irlandczyków jest prosty: zamienić Nowy Jork w jedną, wielką gorzelnię i port przeładunkowy.

Jak zakończy się konflikt o Nowy Jork? Zapewne przekonamy się w przyszłości...

------------
Od 1930 można prowadzić interakcje z Nowym Jorkiem i jego rodzinami. Prowincje, które opuściła Pingwinia są możliwe do kolonizacji, ale na pewno zostały w nich jakieś zbrojne bandy, wypadałoby więc przydzielić kolonistom ochronę.

Nowy Jork jako prowincja jest pięcioslotowa, nawet po podboju. Jeśli jednak ktoś zaatakuje z zewnątrz, to zagrożone rodziny się zjednoczą. Raczej przegrają, ale są w stanie zadać mocne straty przy obecnym poziomie technologicznym wojsk i ilościach posiadanych przez różne państwa. Gracz, który zniszczy Nowy Jork zagrabi też majątki należące do gangsterów.

Z rodzinami można prowadzić interesy, każda z nich reprezentuje jeden z sektorów gospodarki (kolejno: ciężki przemysł, usługi, lekki przemysł i rolnictwo) - interesy załatwia się indywidualnie, a dana rodzina jest w stanie zapewnić nam rabat na mechaniczny zakup danego sektora. Gangsterów interesują dostawy sprzętu wojskowego (wojsk lądowych i okrętów rzecznych), zaopatrzenia i gotówki. Można także zamrażać akademie wywiadu żeby ich wesprzeć. Można z daną rodziną zawrzeć przymierze, co z góry zapewnia słabą wersję budynku specjalnego, który w razie zwycięstwa danej rodziny zostanie ulepszony. Jeśli Rodzina zostanie jednak usunięta na skutek podboju bądź eliminacji mafijnej to gracz otrzymuje stałą karę do danych sektorów gospodarczych.

Co turę rodzina która otrzyma najmniej wsparcia zostaje wyeliminowana z gry. Ostatnia rodzina która zostanie przejmuje Nowy Jork na własność. Gracz, który posiada przymierze z tą rodziną i graniczy lądowo może dokonać pokojowej aneksji Nowego Jorku. Budynki specjalne tej rodziny nie zostają wtedy zniszczone (nawet u innych graczy), ale gracz nie przejmuje majątków gangsterów na własność.


Ostatnio zmieniony przez Vaiar dnia Czw Wrz 01, 2022 5:47 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeWto Sie 09, 2022 1:43 pm

1931 - Upadek Rizziniego

Na początku 1931 w New York Times opublikowani nekrolog patriarchy klanu Rizzinich, C. Rizziniego. Największy z klaunów dostał się w ręce kostuchy po spożyciu zbyt dużej ilości "trunków wyskokowych", w wyniku czego upadł w toalecie i przypadkowo obciął sobie głowę brzytwą. Zaraz po jego przedwczesnej śmierci jego dawni poplecznicy rzucili sobie do gardeł, gdyż nie byli w stanie pokojowo dojść do porozumienia w sprawie tego, kto powinien odziedziczyć ojcowiznę. Sytuację oczywiście wykorzystali bossowie pozostałych rodzin, wysyłając swoich żołnierzy i agentów do przejmowania nieruchomości i lokali wcześniej należących do Rizzinich - ci natomiast nie mieli jak odpowiedzieć, pogrążeni w serii wojen domowych. Klauni wkrótce zniknęli z Nowego Jorku...

Familia Rizzinich zostaje unicestwiona. Gra o Wielkie Jabłko trwa.
Powrót do góry Go down
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeNie Sie 14, 2022 2:31 pm

1931 - Ekspansja Addamsów i Walkerów

Dwie rodziny zyskały oficjalnych sprzymierzeńców w tym roku: mianowicie Addamsowie i Walkerowie, którzy są na razie "faworytami" jeśli chodzi o ostateczne zwycięstwo w Nowym Jorku. Walkerowie rozesłali swoich specjalistów od gorzelni i agronomów do państw z nimi współpracujących, natomiast Addamsowie inżynierów i handlarzy bronią. Wygląda na to, że szykuje się zacięta walka między tymi dwoma gangami o Wielkie Jabłko...

Sprzymierzeńcy Walkerów dodają sobie do informacji ogólnych następujący budynek (należy go rozmieścić również na swojej mapie):

Budynek specjalny: Faktoria Walkerów
Efekty: Posiadacz faktorii Walkerów ma zwiększony dochód z rolnictwa o 1 mld lub 1j zaopatrzenia - tryb działania musi zaznaczyć w wydarzeniach jawnych.

Sprzymierzeńcy Addamsów dodają sobie do informacji ogólnych następujący budynek (należy go rozmieścić również na swojej mapie):

Budynek specjalny: Manufaktura Addamsów
Efekty: Posiadacz manufaktury ma zwiększony dochód z przemysłu ciężkiego o 1 mld lub 1PZ - tryb działania musi zaznaczyć w wydarzeniach jawnych.

Budynki mogą sobie dodawać jedynie ci, którzy nawiązali faktyczne przymierze z daną rodziną, a nie po prostu coś przysłali. Ci, którzy nawiążą przymierze z którąś z rodzin otrzymują budynek specjalny z automatu i mogą sobie go wpisać do informacji ogólnych. Budynek nie zajmuje slota.

W razie porażki rodziny budynek zostanie usunięty wraz ze stałą karą (było ostrzeżenie w pierwszym poście!) a w razie zwycięstwa: zostanie ulepszony.
Powrót do góry Go down
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimePią Sie 19, 2022 5:43 pm

1932 - Zaginięcie Harringtona

W ostatnich dniach rodzina Harringtonów zaczęła gorzej działać. Cały czas tracili terytoria na rzecz Addamsów i Walkerów, aż w końcu ich przywódca, niejaki Willy Harrington, po prostu zaginął. Bez jego silnej dłoni gang czekał kompletny upadek, gdy lokal po lokalu był odbierany przez dobrze wyposażone ekipy Irlandczyków i Trupiarzy. Gra o Wielkie Jabłko wchodzi w decydującą fazę..

Familia Harringtonów zostaje unicestwiona. Rozpoczyna się ostatnia walka o Nowy Jork..
Powrót do góry Go down
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeCzw Wrz 01, 2022 5:46 pm


Doszło w końcu do tego, że rodzina Walkerów wypowiedziała otwartą wojnę Addamsom. Nie było wielkim zaskoczeniem to, że Addamsowie dysponowali dobrej jakości sprzętem i zaopatrzeniem pochodzącym z Aryan Empire - ostatecznie zawarli z klansmenami oficjalne przymierze. Natomiast Irlandczycy wspierani byli przez swoich oficjalnych sprzymierzeńców z Budaiguo oraz Wspólnoty Buffalo i ostatecznie to wsparcie tych sprzymierzeńców zadecydowało o totalnym zwycięstwie Walkerów. Poza wsparciem wywiadowczym, Irlandczycy otrzymali od swoich partnerów wsparcie nowoczesnego wojska (piechoty zmotoryzowanej!) i kolosalną ilość zaopatrzenia. Addamsowie zasadniczo zostali bez szans.

Ulice Nowego Jorku spłynęły krwią Trupiarzy i Irlandczyków, a patriarcha familii, Gomez Addams, widząc że właściwie "po ptakach" zebrał swój kapitał, najbliższych krewnych i patenty i prędko wyniósł się do Aryan Empire. Irlandczycy niepodzielnie zaczęli panować nad Wielkim Jabłkiem, a kapitanowie rodziny zaczęli przygotowywać się na huczny przyjazd naczelnego przywódcy, którego tożsamość jak dotąd była spowita nimbem tajemnicy. Być może niektórzy już to podejrzewali, ale wkrótce wszystko stało się jasne i oczywiste, gdy do miasta zaczęły przybywać oddziały kawalerii i piechoty "łachmyckiej" - tej samej, która atakowała "Chicago w stanie Idacho" i próbowała złupić Aryan Empire, a na jej czele - Jaś Wędrowniczek. Jaś jak na dobrego patriarchę przystało, hojnie wynagrodził swoich podkomendnych i nadał im terytoria wewnątrz miasta, samemu zadowalając się pozycją szefa szefów i kierownictwem największej destylarni whiskey na Dzikim Wschodzie. W trakcie uroczystości Jaś wygłosił następujące przemówienie:

Cytat :
Serdecznie dziękuję przede wszystkim moim partnerom biznesowym z Budaiguo i Wspólnoty Buffalo. Bez ich udziału i krytycznego wsparcia nasza misja odtworzenia najlepszej whiskey na Dzikim Wschodzie z pewnością nigdy by się nie udała! Wraz ze zdobyciem naszego nowego domu, ogłaszam, że nie będziemy musieli już upraszać się jak psy o jałmużnę na nasz wielki projekt! Będziemy mogli wreszcie jak uczciwi, normalni ludzie, spożyć owoc pokoju, który już teraz fermentuje w kadziach na Central Parku. Za was i za naszą współpracę!

O ile w Budaiugo każdy ma gdzieś intronizację Wędrowniczka na Szefa Szefów Nowego Jorku, to społeczeństwo Buffalo zostało na tym punkcie podzielone. Ci, którzy nie byli nigdy ofiarami bandytów Wędrowniczka uważają, że rząd to w sumie bardzo mądrze zrobił, oddalając tym samym jednocześnie widmo rajdów i graniczenia z północnymi rasistami. Co więcej istnieje teraz szansa na pokojowe przyłączenie bogatego Nowego Jorku w skład Wspólnoty.. Natomiast ofiary i ich krewni uważają, że to wszystko to totalna kompromitacja rządu i totalne zaprzeczenie wartości. W Aryan Empire zwycięstwo Wędrowniczka również postrzega się jako kompromitację, ale nie tyle państwa, ile rządzącego prezydenta, a tego faktu nie osładza nawet napływ kapitału z południa..

Wspólnota Buffalo i Aryan Empire: -3% stabilności
Budynek "manufaktura Addamsów" zostaje zlikwidowany. Ich sprzymierzeńcy jako karę otrzymują brak dochodu pieniężnego z ciężkiego przemysłu (nawet z technologiami).

Faktoria Walkerów zostaje ulepszona. Od teraz zapewnia dodatkowe 2 mld z rolnictwa i 1j zaopatrzenia z każdego poziomu rolnictwa.
Do Aryan Empire uciekają Addamsowie wraz ze swoimi skarbami. Więcej na TF.
Budaiguo i Wspólnota Buffalo otrzymują prezenty od Wędrowniczka. Więcej na TF.
Jaś Wędrowniczek zaprzestaje działalności bandyckiej.
Możliwe są negocjacje o pokojową aneksję przez sprzymierzeńca Walkerów, którzy mają z nim połączenie lądowe.
Od roku 1933 losowe państwo otrzymywać będzie event związany z przemytem alkoholu.
Powrót do góry Go down
el roberto
Gracz
el roberto


Liczba postów : 944
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeSro Wrz 07, 2022 1:12 pm

1933
1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Pocho
Nowy Prezydent Aryan Empire Christopher Horsefry wystosował ostry list skierowany do Jasia Wędrowniczka:

Cytat :
Jaśku! Wędrowniczku! Z Nowego Jorku. Choć jestem protestantem, wierzącym, ale do tego ty mnie zmusiłeś i będzie nacieranie na twój dom. Ni pomoże ani Buffalo, ani Budaiguo ani, nikt nie pomoże! Możesz wzywać teraz wojsko. Ja nie boję się tego. Ja nie boję się tego! Bo ja już walczyłem z twoimi zbirami, pamiętaj Jasiu. Zasrany. Obszczany, obesrany, w gacie, gnojku śmierdzący. Bo do tego zmusiłeś, szarpnąłeś Gomeza Addamsa, szarpnąłeś mnie podczas najazdu bandyckiego. Czy ty protestant? Czy chujem jesteś?! Bo chyba jak chujem jesteś, to i chujem zdechniesz. A chujów to trzeba z tego świata sprzątać, bo nam chujów ni potrzeba, żeby człowieka okuratnego, tak jak mnie, który walczył, żeby aryjczyk miał chleb, żeby miał pracę, żeby miał wszystko, żeby miał żonę, dzieci, a może ty żony i dzieci nie masz, może chujem jesteś, może jesteś sprzedawczykiem. Człowieku, zastanów się i pytam ciebie chuju bo inaczej nie mogę nazwać Jasiu, bo już mnie słów brak, tylko tak będę do ciebie mówić, chyba, to ty może zrozumiesz, że te narzędzia zniszczenia produkowane przez Aryan Empire, będą wpierdolone na głupi twój łeb. A za kopyta powieszę w lesie, nie w lesie, przepraszam, w lesie to nikt nie będzie widzieć, na ulicy powieszę ciebie, wykonam wyrok tobie. I juszka będzie skapywała. A wronki będą twoje ciałko, zaśmierdzone, obrzygane dziobać. I to jeszcze nie będzie skończone ja tylko czekam na czołgi, a spotkamy się na twoim adresie, na ulicy w Nowym Jorku, a tam ci powiem, kogo mam - ja tam mam ludzi Addamsów, którzy pracowali w manufakturze, ja mam takich ludzi, to ciebie wiesz co zrobią? Beze mnie, bez tego kurwa, bez tego zrobią, będzie najazd na chatkę wiesz co to najazd na chatkę? Kurwa nie pomogą ani metal drzwi, ani kurwa pancerne okna tobie, ani nic, ani Buffalo nic, nie będzie nie będą się spodziewać się kurwa nawet jak, ciebie będą wynosić, w chatce czarnej kurwa, porąbane, będziesz, po kawałkach i będą składać, a matulka będzie kurwa, jak jesteś dorosły, beczeć jak... świnka będzie beczała, i ojczulek po tobie. A jak będzie bronić to i ojczulka i matulki to będzie czekało. Całą rodzinkę wytępię was, żeby Wędrowniczków nie było na świecie, żeby kurwa, skończyć z tym. Jak najprędzej, jak najszybciej to zrobię, i przysięgam Bogu, wszechmogącemu, że młotek wezmę i będzie na łbie twoim. Za to że ty pojechałeś po rodzinie Addamsów! Zajebany chuju! Gnojku śmierdzący! Jasiu ty zajebany. Pierdolony ty chuju. Ja nie daruję za to tobie. Przysiągłem uklęknąłem i przysięgłem. Widział, Gomez Addams świadkiem i to ja sam zrobię tobie.

Dziękuję bardzo.
Powrót do góry Go down
el roberto
Gracz
el roberto


Liczba postów : 944
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeCzw Paź 06, 2022 9:22 am

1936
1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko 3257416ac5048
ANEKSJA NOWEGO JORKU

Zgodnie z zapowiedziami Prezydenta Christophera Horsefry'a nastąpiło pokaranie Jasia Wędrowniczka oraz Rodziny Walkerów! Na terenie "Wielkiego Jabłka" wprowadzony zostaje bezwzględny zakaz produkcji, dystrybucji oraz spożycia napojów alkoholowych, co kończy sens działania Faktorii Walkerów, która zostaje zniszczona! Na jej miejscu powstanie nowa Manufaktura Addamsów, którzy powracają triumfalnie do miasta i ze wsparciem Związku Producentów Przemysłu Aryan Empire rozpoczynają na nowo proces industrializacji tych ziem. Zgodnie z dekretem Vice-Prezydenta Gomeza Addamsa, Nowy Jork staje się oficjalnie 9 prowincją państwa zarządzanego przez Ruch WASP!

8 oddziałów służb porządkowych zostaje na stałe przydzielone do Nowego Jorku
Faktoria Walkerów zostaje zlikwidowana, a bandyci służący tej Rodzinie straceni
Powrót do góry Go down
Vaiar
Gracz
Vaiar


Liczba postów : 1739
Join date : 03/02/2020

1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitimeWto Paź 11, 2022 3:52 pm

1936 - Powrót Addamsów
1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Unknown
Familia powróciła znowu do swojej posiadłości..

Wraz z przyłączeniem i zaanektowaniem Nowego Jorku doszło do zmazania hańby, którą pokryło Aryan Empire Wspólnota Buffalo, która ukradła należący do białego człowieka Nowy Jork. A przynajmniej tak mówią klansmeńscy propagandziści i media. Twarda polityka antyalkoholowa, połączona do tego z intensywną polityką waspizacyjną przyniosła również efekty w postaci praktycznego wykorzenienia Irlandczyków i innych mniejszości, które trafiły tam, gdzie zdaniem białych, anglosaskich protestantów jest ich miejsce: to jest do ziemi. A to oznacza, że ci, którzy korzystali z asysty Walkerów przy rozwijaniu swojego rolnictwa, będą musieli się obejść smakiem i mogą się spodziewać, że na następne lata ich rolnictwo będzie  mniej wydajne..

+5% stabilności za przyłączenie Nowego Jorku dla Aryan Empire
Kara za zniszczenie Manufaktury Addamsów jest likwidowana.
Jeśli gracz utrzyma Nowy Jork do końca gry, możliwy dodatkowy efekt fabularny.

Każdy kto miał budynek specjalny od Walkerów traci ten budynek i otrzymuje stałą karę, która zmniejsza dochód zaopatrzenia z rolnictwa o 2j na stałe.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Empty
PisanieTemat: Re: 1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko   1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
1929 - 1933 - Gra o Wielkie Jabłko
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Archiwum :: Edycja Kosmicznego Horroru :: Świat Gry :: Wydarzenia światowe-
Skocz do: