Państwo: Republika Teksasu
Stolica: Dallas
Ustrój: demokracja
Głowa Państwa: Prezydent Martin Max Collonco
Szef Rządu: John Zbygnev Potckys
Partia rządząca: Konserwatywna Partia Republikańska
Podział etniczny:
1. Teksańczycy: 80% populacji
2. Meksykanie: 10% populacji
3. Czarni Amerykanie: 5% populacji
4. Rdzenni Amerykanie: 5% populacji
Grupy pomalowane na czerwono nie mają praw wyborczych.
Stabilność: 100%
Stan wojenny: Nie
Specjalne budynki i ich efekty:
Budynek: Wielka Giełda
Wielka Giełda to kluczowe miejsce dla historii i ekonomii odrodzonego Teksasu. Rządy różnych delegatów doprowadziły do różnych form działania Giełdy, ale jedno pozostaje niezmienne - jest to miejsce gdzie błyskawicznie tworzą się fortuny i gdzie one równie szybko (jeśli nie szybciej) upadają. Określenie tego miejsca jako bijącego serca teksańskiej gospodarki jest jak najbardziej właściwe, ale kto wie jakie skutki może mieć jego zawał..
Efekt: Giełda ma dwa tryby działania: uregulowany, gdzie Republika ingeruje nieco w jej działanie. Nie ma żadnego ryzyka, ale Wielka Giełda generuje wtedy zawsze zysk 6 mld co turę - nie więcej, nie mniej. Drugi tryb jest nieregulowany, gdzie Republika pozwala niewidzialnej ręce rynku na swobodne działanie: zapewnia to dodatkowe dwa miliardy za każdy posiadany poziom usług, ale co turę jest 25% szansy na to, że nastąpi Krach którego skutki mogą być bardzo dotkliwe. Zmiana trybu dokonuje się w jawnych wydarzeniach i kosztuje 5% stabilności, gracz wybiera za darmo w jakim trybie Giełda działa w pierwszej turze
Budynek: EPCOT
Efekty: EPCOT jest potężnym kompleksem, zajmującym większość prowincji nazwanej "Missouri." Ma kilka trybów działania, które można zmieniać raz na turę (trzeba zaznaczyć w jawnych wydarzeniach):
1. Industrialny - gdy wejdzie w ten tryb, to funkcjonuje jak dwa sektory przemysłu ciężkiego.
2. Turystyczny - gdy wejdzie w ten tryb, zapewnia dochód 15mld na turę za wycieczki z całego świata do zbudowanego w mieście Disneylandu.
3. Naukowy - gdy wejdzie w ten tryb, może badać dowolną technologię gospodarczą za 50% ceny.
Poza tym EPCOT posiada do swojej obrony tyle dywizji piechoty, ile zajmuje sektorów w prowincji. Piechota ta posiada najwyższą dostępną generację na Dzikim Wschodzie i będzie walczyć z każdym, kto spróbuje usunąć EPCOT - nawet ze swoim gospodarzem.
Budynek: Wielki Port
Efekty: Sprawia, że rzeka Rio Grande staje się akwenem możliwym do eksploatacji - zarówno dla Teksasu jak i innych stron. Posiada tyle samo miejsc, ile pozostałe akweny. Dochód z flot cywilnych Teksasu zwiększony jest o 1 mld. Zablokowanie Wielkiego Portu (poprzez kontrolę morza, z którym graniczy) na czas dłuższy niż turę może mieć negatywne konsekwencje dla gospodarki.[/quote]
Budynek Wielki Mur
Efekty: Wielki Mur jest niezniszczalny. Wróg go może jedynie przejąć. Nie wiadomo, co się dzieje, gdy podchodzą do niego jednostki specjalne, ale chyba nic dobrego. Jeśli jest obsadzony przez zwykłe wojsko, to liczy się jako silne fortyfikacje, niezależnie od tego czy obsadza go właściciel czy wróg.
Więcej na TF.
Budynek specjalny: Siedziba UFC
Efekty: Siedziba UFC jest siecią wielu budynków, w których urzęduje i wydaje polecenia dla swych filii największa korporacja po zamgleniu. Przynosi nam to wiele korzyści:
1. Mamy gwarantowane 2 floty cywilne do połowów na morzach, oczywiście wraz z obecnie istniejącymi eskortami.
2. +2 mld do zysków każdego sektora usług, jaki posiadamy.
3. Prowadzą rozliczenia w naszym kraju, dlatego za każdego członka UFC dostajemy przychód +0,5 mld.
Warto wspomnieć, iż w wyniku zgody gospodarza UFC może posiadać własne agencje ochronne; wobec tego siedziby na stale pilnuje 3 brygady piechoty oraz 3 bataliony artylerii najnowszej generacji, jaka istnieje na Dzikim Wschodzie. Będą oni bronić siedziby przed ingerencją lub próbą jej zniszczenia, także przed samym gospodarzem.
Aktualna data: 1937 rok