Poniżej znajduje się lista dostępnych do badania technologii. Technologie specjalistyczne oznaczone są kolorem czerwonym. Opracowanie jednej technologii specjalistycznej ujawnia nam na TFie kolejne technologie z jej dziedziny, a jednocześnie uniemożliwia badanie innych gałęzi. Technologie specjalistyczne mają również znaczenie fabularne, gdyż ich wdrożenie oznacza często duże zmiany społeczne. Z tego względu ich porzucenie, by podążyć inną drogą, oznaczać też musi konflikt społeczny. Wybranie technologii specjalistycznych oznacza też na wystawienie się na eventy powiązane z daną ścieżką, zarówno pozytywne jak i negatywne.
Każda "ścieżka" ma jawną technologię ekonomiczną, otwierającą dostęp do dwóch innych technologii, odblokowujących po jednostce specjalnej. Pierwszy gracz który wynajdzie daną jednostkę specjalną ma przywilej określenia jej szczegółów fabularnych. Każdy taki wynalazek będzie ogłaszany wydarzeniem, bez podawania kto dokonał przełomu. Jednostki specjalne (z drobnymi wyjątkami) nie mają generacji. Zazwyczaj są bardzo potężne w swojej niszy, ale bezradne w innych sytuacjach. Mogą też mieć kłopoty z normalnymi wojskami IV i V generacji, niezależnie od "niszy."
1. Zunifikowany system podatkowy
Dotychczasowe daniny płacone na rzecz społeczeństwa zależały od regionu, siły administracji centralnej i innych czynników. Zunifikowany system podatkowy oddaje w ręce państwa narzędzia, która zezwala na pobieranie podatków z każdej prowincji.
- Zwiększa zysk o 1 miliard za każdą posiadaną prowincję.
- Koszt: 25 mld
- Czas: 1 tura
2. Profesjonalna infrastruktura
Po Katastrofie logistyka zależała od regionu: w jednych opierała się na tradycyjnych wozach zaprzężonych w zwierzęta juczne, w innych na trudzie tragarzy a w jeszcze innych: reliktach Starego Świata. Niezależnie od wybranego środka transportu, brakowało im rozsądnego systemu infrastrukturalnego. Ale teraz taki mamy.
- Umożliwia budowę infrastruktury, za pomocą której można łączyć prowincje. (Koszt: 1 mld za połączenie między dwiema prowincjami)
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
3. Elektryfikacja
Obecnie jedynie najbogatsze miasta mogą się poszczycić namiastką elektryczności - jednego z legendarnych luksusów świata przed Katastrofą. Ponowne odkrycie sekretów elektryczności zezwala na ponowne wdrożenie prądu pod każdą strzechę i do każdego zakładu, co pozwala na znaczne zwiększenie wydajności gospodarki: wymaga to jednak ponoszenia olbrzymich kosztów surowcowych.
- Umożliwia budowę elektrowni i podłączania pod nią prowincji. W każdej zelektryfikowanej prowincji wszystkie sektory produkują +2 mld dolarów, ale prowincja konsumuje dwa razy więcej zaopatrzenia.
- Koszt: 35 mld
- Czas: 2 tury
4. Mechanizacja rolnictwa
Wykorzystywanie maszyn w rolnictwie znacznie zmniejsza niezbędne nakłady pracy przy gospodarstwie i pozwala wykonać więcej pracy w krótszym czasie, co znacznie polepsza wydajność krajowego rolnictwa.
- Zwiększa zysk z sektorów rolnictwa o 1 mld i 1j zaopatrzenia.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
5. Intensywne nawożenie
Nie każda gleba przynosi dobry plon - ale dzięki intensywnemu nawożeniu nawet pustkowie można zamienić w rajski ogród.
- Wymaga: Mechanizacji rolnictwa.
- Zwiększa zysk z sektorów rolnictwa o 1 mld i 2j zaopatrzenia.
- Koszt: 30 mld
- Czas: 2 tury
6. Nowoczesna organizacja pracy
Wyszkolone kadry kierownicze, podziały na brygady robotnicze i efektywny podział obowiązków między poszczególne brygady znacznie polepsza wydajność zakładów przemysłowych.
- Zwiększa zysk z lekkiego przemysłu o 2 mld. Sektor przemysłu ciężkiego przynosi o 1 PZ więcej.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
7. Strategiczne planowanie przemysłowe
Właściwe rozmieszczenie zakładów przemysłowych i długofalowe planowanie pozwala na redukcję kosztów związanych z dostawami surowców i półproduktów i umożliwia efektywniejsze wykorzystanie roboczogodzin.
- Zwiększa zysk zaopatrzenia z lekkiego przemysłu o 1. Sektor przemysłu ciężkiego przynosi 2 mld więcej.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
8. Taśma produkcyjna
Postkatastroficzna technologia, która znacząco ułatwia i automatyzuje pracę w przemyśle, szczególnie ciężkim. Pozwala wyprodukować ogromne ilości sprzętu w bardzo krótkim czasie.
- Wymaga: Nowoczesnej organizacji pracy i Strategicznego planowania przemysłowego.
- Sprzęt piechoty do III generacji jest produkowany dwukrotnie za tą samą cenę. Sektor przemysłu ciężkiego przynosi o 2 PZ więcej.
- Koszt: 60 mld
- Czas: 3 tury
9. Zaawansowana rafinacja surowców
Dzięki opracowaniu nowych narzędzi i ulepszeniu technik rafinacyjnych udaje nam się uzyskać większe ilości tych samych surowców, co znacznie zwiększa potencjał naszego przemysłu wydobywczego.
- Sektor przemysłu wydobywczego może utrzymać o 1 sektor przemysłu więcej.
- Koszt: 25 mld
- Czas: 1 tura
10. Nowe sposoby wydobycia
Wykwalifikowani górnicy i innowacje dokonane w naukach geologicznych pozwalają nam docierać do skarbów ziemi, które dotychczas były przed nami ukryte.
- Sektor przemysłu wydobywczego przynosi o 2 mld więcej.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
11. Mechanizacja górnictwa
Maszyny górnicze i inne udogodnienia nie tylko ratują życie górników, ale również znacznie zwiększają wydajność wydobycia. Służy to znacznemu zwiększeniu potencjału krajowego przemysłu wydobywczego.
- Sektor przemysłu wydobywczego przynosi o 1 mld więcej. Sektor przemysłu wydobywczego może utrzymać o 1 sektor przemysłu więcej.
- Koszt: 60 mld
- Czas: 2 tury
12. Przemysłowa prasa drukarska
Odbudowa przemysłowych pras drukarskich w przypadku państw bardziej wolnościowych umożliwia odtworzenie gazet i czasopism, co przyczynia się do zwiększenia pluralizmu, a w przypadku państw bardziej autorytarnych: umożliwia szersze rozprowadzanie propagandy.
- Zwiększa stabilność o 3% co turę.
- Koszt: 15 mld
- Czas: 1 tura
13. Kadry administracyjne
Wyszkoleni i wykształceni urzędnicy z prawdziwego zdarzenia pomagają w usunięciu rażących nieprawidłowości w państwowej księgowości. Dzięki temu unika się marnotrawienia funduszy.
- Zwiększa zysk państwa o 10 mld co turę.
- Koszt: 25 mld
- Czas: 1 tura
14. Planowanie miast
Wraz z eksplozją populacji i urbanizacją pojawia się konieczność rozsądnego planowania miast. Dzięki właściwemu zaplanowaniu przestrzennemu można znacznie usprawnić gospodarowanie dostępną przestrzenią.
- Zwiększa limit budynków w sektorze o 1.
- Koszt: 40 mld
- Czas: 2 tury
15. Centralizacja gospodarcza
Nowe rozwiązania w inżynierii i architekturze, a także gwałtownie rozwijająca się gospodarka prowadzi do tworzenia się nowych, olbrzymich polis, dorównujących rozmiarami takim miastom Starego Świata jak Chicago, Nowy Jork czy Los Angeles.
- Wymaga: Planowanie Miast, Profesjonalna infrastruktura.
- Zwiększa limit budynków w prowincji o 1.
- Koszt: 70 mld
- Czas: 3 tury.
16. Ścieżka Lewej Dłoni
Nasze społeczeństwo interesuje się wiedzą tajemną. Powszechną wiedzą stało się to, że aby coś uzyskać od Wszechświata to trzeba czymś najpierw zapłacić. A najcenniejszą walutą w tego typu transakcjach jest krew. Ta wiedza szczególnie może się przydać w rolnictwie...
- Zwiększa produkcję zaopatrzenia z rolnictwa o 4j, odblokowuje dostęp do pozostałych technologii ścieżki Lewej Dłoni.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
- Fabularnie polecana dla: czcicieli diabła, demonów, okultystów, społeczeństw z religiami wymagających ofiar z ludzi.
- Mechanicznie polecana dla: tych, którzy lubią toczyć wojny na wyniszczenie i lubią działać wojskami opartymi na terenie
17. Ścieżka Prawej Dłoni
Nasze społeczeństwo w pełni przyswoiło sobie wartości naszej wiary - nadszedł czas, by zmierzyć się z demonicznymi zagrożeniami, które czyhają na ludzkość. Dzięki wiedzy czerpanej z naszych świętych tekstów znajdziemy sposoby na odesłanie bestialstw tam, skąd przybyły.
- Zwiększa dochody z usług o 2 mld. Każdy poziom usług daje 0,5% poparcia co turę. Odblokowuje dostęp do pozostałych technologii ścieżki Prawej Dłoni.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
- Fabularnie polecana dla:: społeczeństw religijnych/ideologii które twierdzą, że działają dla "wyższego dobra", fundamentalistów, zakonów, teokracji i tym podobnych.
- Mechanicznie polecana dla: tych, którzy obawiają się jednostek specjalnych innych graczy.
18. Przedpotopowe ruiny
Stało się! Nasi archeolodzy odkryli, że na naszym terytorium znajdują się ruiny pradawnej cywilizacji, do tego z rozmieszczoną tam wciąż działającą technologią! Przy czym wydaje się, że są to ruiny cywilizacji tak starożytnej, że aż chyba przedpotopowej. Chyba jednak Platon, Biblia i inne podania miały rację.. Nasi badacze sądzą, że odkryta w ruinach wiedza może wzmocnić nasz przemysł.
- Zwiększa dochód z ciężkiego przemysłu o 1 mld i 2PZ. Odblokowuje dostęp do pozostałych technologii przedpotopowych.
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
- Fabularnie polecana dla: fanatyków Atlantydy, Lemurii, Noego czy innej Wielkiej Tartarii.
- Mechanicznie polecana dla: Graczy, którzy lubią mieć silne, ale bardzo kosztowne i limitowane jednostki.
19. Wyzwolona Nauka
Mamy wśród naszych uczonych błyskotliwe umysły, których badania dotąd były ograniczane przez więzy tak zwanej etyki, moralności czy filistyńskiego "zdrowego rozsądku". Nigdy więcej! Dzięki pełnemu zaufaniu i wsparciu dla naszych naukowców będziemy w stanie osiągnąć świetne wyniki w każdej dziedzinie!
- Zwiększa dochód z przemysłu lekkiego o 2mld i 1j zaopatrzenia. Odblokowuje dostęp do innych technologii "świata jutra."
- Koszt: 20 mld
- Czas: 1 tura
- Fabularnie polecana dla: technokracji, szalonych naukowców, miłośników industrializacji
- Mechanicznie polecana dla: Graczy wolących grać defensywnie
20. Normalność Starego Świata
Bawienie się zakazaną wiedzą, szaloną nauką i innymi przedziwnymi dyscyplinami doprowadziło nasz świat na skraj upadku. Dość tego: należy zaufać naszemu zdrowemu rozsądkowi i sprawić, aby to wiedza służyła człowiekowi, a nie człowiek wiedzy.
- Zwiększa dochód z przemysłu wydobywczego o 2mld. Odblokowuje dostęp do innych technologii starego świata.
- Koszt: 15 mld
- Czas: 1 tura
- Fabularnie polecana dla: Nudziarzy Normalnych ludzi, społeczeństw które boją się kaca moralnego.
- Mechanicznie polecana dla: Graczy lubiących siłę ognia i walki w tzw. "late-gejmie." Jednostki odblokowywane przez tą ścieżkę nie liczą się jako "jednostki specjalne" na potrzeby innych ścieżek!
21. Mechanizacja harpunów i sieci oraz chłodnie
Wprowadzenie tych usprawnień pomaga naszym flotom cywilnym na lepszą eksploatację zasobów pozyskiwanych z morza przez nasze floty cywilne. Dzięki temu rzadziej będziemy chodzić głodni..
- Zwiększa dochód z floty cywilnej o 2j zaopatrzenia.
- Koszt: 15 mld
- Czas: 1 tura
22. Powiększone ładownie i ulepszone żurawie
Szersze ładownie i nowe metody załadunku i rozładunku znacznie poprawiają rentowność naszych okrętów cywilnych, co przekłada się na większą rentowność handlu morskiego.
- Zwiększa dochód z floty cywilnej o 2mld.
- Koszt: 15 mld
- Czas: 1 tura