Domination Zimna Edycja
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Domination Zimna Edycja


 
IndeksIndeks  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Handel

Go down 
AutorWiadomość
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Handel   Handel Icon_minitimeNie Sie 08, 2021 3:39 pm

Handel CYY3t8vWEAEI2kT

Ricardo jak co dzień nad Zatoką Gibraltarską zbierał złom i sprawdzał sieci rybackie. Dzisiaj jednak było inaczej - minęło go już chyba z 10 łodzi wypakowanych jakimś złomem, a nie było nawet jeszcze południa. W końcu, gdy kolejna łódź przepływała wystarczająco blisko brzegu, krzyknął w jej stronę.

- A wy dokąd?
- Przed siebie!


___

Odbudowa powojennego świata trwa w najlepsze. Ziemia zostaje wydarta postapokaliptycznemu krajobrazowi pod uprawę, na horyzontach wznoszą się kłęby dymu z fabryk, a na targowiskach kwitnie bogate życie. Sytuacja polepsza się nie tylko w centrach cywilizacyjnych, ale sytuacja poprawiać zaczyna się także na tak zwanych dzikich terytoriach. Zaczyna kwitnąć handel. Podróże lądowe nadal są jednak ciężkie i niebezpieczne - w przeciwieństwie do zazwyczaj gładkich powierzchni mórz i oceanów. W tym przypadku tylko jednego oceanu.

Po ich błękicie zaczynają sunąć niezliczone liczby statków, od małych i skromnych łodzi po nawet większe, aspirujące do roli nowych kontenerowców okręty. Towary z najdalszych zakątków ocalałego świata wyruszają w podróż, do miejsc, gdzie są one potrzebne bardziej, a co za tym idzie - są cenniejsze. Handel staje się coraz bardziej dochodowym zajęciem, szczególnie biorąc pod uwagę, że nie każdy kraj aktualnie jest w stanie sam wyprodukować wszystko, czego potrzebowaliby jego obywatele.

Stwarza to jednak także dosyć poważne zagrożenia, ale i nie mniejsze możliwości. W okolicach cieśnin zagęszczenie statków rośnie, są one tam także wyjątkowo interesującym łupem dla potencjalnych piratów. A także dla... celników. Politycy z wielu państw widzą to, dyskutują we własnym gronie o tym, że tak dochodowa i nieregulowana działalność może zostać łatwo spieniężona. Jednak wszystko to na razie tylko suche projekty - kto wie jednak, co przyniesie przyszłość? Czy ktoś w końcu uzna, że obok tak dużego pieniądza nie można po prostu przejść obojętnie?

___
Następuje powolne odrodzenie handlu morskiego.

Wszyscy: jednorazowe 25% zniżki na następny sektor usług
NASTĘPNY, tj. PIERWSZY jaki zbudujemy od początku II POŁOWY 2026. Jeśli ktoś już zaczął budować, to aplikuję odpowiednio zniżkę.

Handel Handel
Pełna rozdzielczość

Uwaga: poniższe zyski w przyszłości mogą wzrosnąć lub zmaleć! W zależności od sytuacji geopolitycznej.

Cieśniny Duńskie
Zysk za cło: 8 mld
By kontrolować należy:
- posiadać obie prowincje i w jednej z nich mieć bazę morską
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz co najmniej 1 zmobilizowany okręt morski ( sytuacja gdy druga prowincja jest pusta )
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz więcej punktów celnych niż przeciwnik ( sytuacja gdy druga prowincja jest kontrolowana przez innego gracza )

Kanał La Manche
Zysk za cło: 20 mld
By kontrolować należy:
- posiadać pod kontrolą wszystkie prowincje
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz co najmniej 3 zmobilizowane okręty morskie ( sytuacja gdy inne prowincje są, jakimś cudem, dzikie i opuszczone )
- posiadać co najmniej 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz posiadać na Kanale La Manche największą pulę punktów celnych ( przy tym na Kanale gracz musi mieć co najmniej 3 okręty ), przeznaczoną do pobierania cła ( w sytuacji gdy w okolicy jest więcej niż 1 gracz )

Cieśnina Gibraltarska
Zysk za cło: 20 mld
By kontrolować należy:
- posiadać obie prowincje i w jednej z nich mieć bazę morską
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz co najmniej 1 zmobilizowany okręt morski ( sytuacja gdy druga prowincja jest pusta )
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz więcej punktów celnych niż przeciwnik ( sytuacja gdy druga prowincja jest kontrolowana przez innego gracza )

Cieśnina Dardanele
Zysk za cło: 12 mld
By kontrolować należy:
- posiadać obie prowincje i w jednej z nich mieć bazę morską
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz co najmniej 1 zmobilizowany okręt morski ( sytuacja gdy druga prowincja jest pusta )
- posiadać 1 prowincje, mieć w niej bazę morską oraz więcej punktów celnych niż przeciwnik ( sytuacja gdy druga prowincja jest kontrolowana przez innego gracza )

---

Jak kontrolować cieśniny?
By kontrolować cieśniny, musimy napisać na TFie rozkazy dla naszej floty. Okręty muszą zostać konkretnie oddelegowane do pobierania cła - nie mogą np. jednocześnie walczyć z wrogiem albo osłaniać konwoje i przy okazji pobierać cło. To właśnie to rozumiemy poprzez posiadanie "co najmniej 1 zmobilizowanego okrętu" itp. Dodatkowo cło mogą pobierać tylko okręty wymienione poniżej w przeliczniku PC.

Punkty celne.
Punkty celne to przelicznik naszej kontroli nad cieśninami. Gracz, który pod koniec tury wojennej ma najwięcej punktów celnych na cieśninie, ten uzyskuje z niej zyski. Remis z innymi graczami oznacza podział połowy zysków - czyli remis dwóch graczy oznacza, ze obaj dostają 25% całości, remis trzech graczy, że dostają 16,6% itd.

Jak wygląda przelicznik floty na Punkty Celne?
- 1 Fregata zapewnia 2 Punkty Celne,
- 1 Niszczyciel zapewnia 1 Punkt Celny,
- 1 Okręt podwodny zapewnia 0,25 Punktu Celnego,
- 1 Krążownik zwiększa Punkty Celne maks. 5 Fregat z 2 PC do 3 PC.

Jak wygląda sprawa z generacjami?
Okręty wyższej generacji konkretnego typu niwelują efekt okrętu tego samego typu u przeciwnika. Przykładowo - jeśli gracz A posiada 1 Fregatę II oraz 1 Fregatę I, a gracz B posiada 2 Fregaty I, to w ostatecznym rozrachunku liczymy to tak, że gracz A posiada 2 Fregaty, a gracz jedynie 1 Fregatę. Jeśli graczy jest więcej niż dwóch, to okręt najwyższej generacji niweluję po 1 okręcie tego typu u każdego z graczy. Jeśli obaj gracze mają te same generacje, to nic nie jest niwelowane. Nie liczy się poziom generacji, liczy się tylko i wyłącznie to, czy okręt jest wyższej lub niższej niż przeciwny.

Czy okręty pobierające cło muszą być zmobilizowane?
Tak.

Czy mogę przeszkodzić w pobieraniu cła innym graczom?
Tak. Jeśli wyślemy okręty, ale nie spełniamy wymogów do pobierania cła, to nadal jesteśmy brani pod uwagę w Punktach Celnych. Po prostu jeśli wygramy, to nie otrzymujemy zysków. Nikt nie otrzymuje. Możemy uznać, że floty innych graczy boją się pobierać cło pod naszą obecnością.

Można także atakować okręty pobierające cła, to jednak już raczej kwestia wojny aniżeli handlu.

Kiedy dostaje moje cholerne szekle od chciwych kupców?
Kontrola cieśniny jest sprawdzana w turze wojennej. To wtedy liczymy który gracz ma najwięcej Punktów Celnych. Gracz, który kontroluje na koniec tury cieśninę, ten czerpie z niej zyski w turze następnej - tak jakby podbił nowy budynek. Jeśli w pod koniec Tury X kontrolujemy cieśninę, to już na początku Tury X+1 otrzymujemy pieniądze prosto do budżetu.


Ostatnio zmieniony przez Komisarz dnia Pią Sie 13, 2021 2:01 am, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeCzw Sie 12, 2021 7:37 pm

II połowa 2026 roku

W tej turze nikomu niestety nie udało się osiągnąć zysków z nałożonego cła. Żaden handlarz nie wyraził oburzenia.

Piastun lubi tą wiadomość

Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeSro Sie 18, 2021 5:45 pm

I połowa 2027 roku

- Cieśniny Duńskie kontroluje całkowicie Federacja Irlandzka i czerpie z racji tego 8 mld.

- Kanał La Manche został oclony przez pływające po nim dwa reńskie niszczyciele produkcji brytyjskiej, a zysk z tego wyniósł 20 mld.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez mającą pełno roboty samotną bizantyjską fregatę, a zysk z tego wyniósł 12 mld.

- Cieśnina Gibraltarska na razie cieszy się całkowitą swobodą żeglugi.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeWto Sie 24, 2021 5:40 pm

II połowa 2027 roku

- Cieśniny Duńskie, w wyniku niemieckiej ofensywy na kolonie irlandzkie, ponownie są wolne od cła. Nie żeby dużo kupców w takich warunkach tamtędy teraz przepływało.

- Kanał La Manche został oclony przez pływające po nim dwa reńskie niszczyciele, a zysk z tego wyniósł 14 mld - zawierucha wojenna w Danii i groźba wojny w Irlandii nieco przyhamowały lokalny ruch handlowy przez Kanał.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez dwie bizantyjskie fregaty, a zysk z tego wyniósł 12 mld.

- Cieśnina Gibraltarska, pomimo niedawnej kolonizacji Enklawy w Maroku, nadal cieszy się całkowitą swobodą żeglugi.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeWto Sie 31, 2021 8:22 pm

I połowa 2028 roku

- Cieśniny Duńskie nadal są nieoclone, mimo że Niemcy bardzo by oclić je chcieli - były rząd irlandzki nie wybudował im jednak bazy morskiej...

- Kanał La Manche został oclony przez pływającą po nim reńską flotę, a zysk z tego wyniósł ponownie 20 mld.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez dwie bizantyjskie fregaty i jeden niszczyciel, a zysk z tego wyniósł 12 mld.

- Cieśnina Gibraltarska w końcu nie cieszy się już taką wolnością, jaką wcześniej mogła - 20 mld cła pobrała na niej Enklawa.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeWto Wrz 07, 2021 4:28 pm

II połowa 2028 roku

- Cieśniny Duńskie są w całości kontrolowane przez IV Rzeszę, ta pobiera więc z racji tego cło, z którego ma zyski 8 mld.

- Kanał La Manche został oclony przez pływającą po nim reńską flotę, a zysk z tego wyniósł ponownie 20 mld.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez dwie bizantyjskie fregaty i jeden niszczyciel, a dzięki intensyfikacji handlu z Iberią i Markizatek zysk z cła wzrósł i wyniósł 14 mld.

- Cieśnina Gibraltarska została oclona przez enklawską flotę, a zyski z tego wniosły 20 mld.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimePią Wrz 17, 2021 4:48 pm

I połowa 2029 roku

Wojna wybuchła między Brytanią, Renem a Skewaną i Iberią odstraszyła wiele osób od handlu i w wyniku tego zyski z cła spadły niemal na całym znanym ocalałym świecie.

- Cieśniny Duńskie są w całości kontrolowane przez IV Rzeszę, ta pobiera więc z racji tego cło, z którego ma zyski 6 mld.

- Kanał La Manche został oclony przez sojuszników Markizatu i w imieniu Markizatu, a zysk z tego wyniósł tylko 10 mld.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez bizantyjską flotę, a zysk z tego wyniósł 12 mld.

- Cieśnina Gibraltarska została oclona przez enklawską flotę, a zyski z tego wniosły 16 mld.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeNie Wrz 26, 2021 2:45 pm

II połowa 2029 roku

- Cieśniny Duńskie są w całości kontrolowane przez IV Rzeszę, ta pobiera więc z racji tego cło, z którego ma zyski 6 mld.

- Kanał La Manche został oclony przez Enklawę w imieniu Markizatu, niestety w wyniku wojny i utracie całego sąsiedniego wybrzeża nie udało się pobrać żadnego cła.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez bizantyjską flotę, a zysk z tego wyniósł 12 mld.

- Cieśnina Gibraltarska została oclona przez enklawską flotę, a zyski z tego wniosły 16 mld.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimeSob Paź 09, 2021 12:23 pm

I połowa 2030 roku

- Cieśniny Duńskie są w całości kontrolowane przez IV Rzeszę, ta pobiera więc z racji tego cło, z którego ma zyski 6 mld.

- Kanał La Manche nie został oclony przez nikogo, a sam handel w wyniku wojny lekko zamarł.

Interwencja na Sycylii oraz morskie, lądowe i powietrzne starcia z nią związane sprawiły, że tylko najodważniejsi handlarze i firmy ryzykuja na pływanie w takich warunkach - a na tym odbijają się zyski z cła.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez bizantyjską flotę, a zysk z tego wyniósł 8 mld.

- Cieśnina Gibraltarska została oclona przez enklawską flotę, a zyski z tego wniosły 12 mld.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Komisarz
Admin
Komisarz


Liczba postów : 2846
Join date : 31/01/2020

Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitimePią Paź 22, 2021 2:37 pm

II połowa 2030 roku

- Cieśniny Duńskie są w całości kontrolowane przez IV Rzeszę, ta pobiera więc z racji tego cło, z którego ma zyski 6 mld.

- Kanał La Manche nie został oclony przez nikogo, a sam handel w wyniku wojny lekko zamarł.

Interwencja na Sycylii oraz morskie, lądowe i powietrzne starcia z nią związane sprawiły, że tylko najodważniejsi handlarze i firmy ryzykuja na pływanie w takich warunkach - a na tym odbijają się zyski z cła.

- Cieśnina Dardanele została oclona przez bizantyjską flotę, a zysk z tego wyniósł 8 mld.

- Cieśnina Gibraltarska została oclona przez enklawską flotę, a zyski z tego wniosły 12 mld.
Powrót do góry Go down
https://dominationpbf.forumpolish.com
Sponsored content





Handel Empty
PisanieTemat: Re: Handel   Handel Icon_minitime

Powrót do góry Go down
 
Handel
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Domination Zimna Edycja :: Archiwum :: Edycja postapo :: Świat gry :: Wydarzenia światowe-
Skocz do: