Gra toczy się w formule równego startu.1. Każdy ma na start tylko I generacje piechoty.
2. Każdy ma na start 5B Piechoty I generacji.
3. Każdy ma na start w budżecie 75 mld oraz 25 zaopatrzenia. Początkowy budżet nie obejmuje żadnych wpływów z gospodarki itp. Jest on sztywno ustalony na 75 mld i 25 zaopatrzenia ( wyjątkiem jest punkt 6. ).
4. Każdy ma na start po 1 sektorze: rolnictwa, przem. wydobywczego, lekkiego, ciężkiego, usług, Centrum Naukowe i Centrum Kolonizacyjne. Cały przemysł, usługi oraz centrum naukowe znajdują się w stolicy ( przypominam, że stolica ma wyjątkowo 5 slotów gospodarczych ). Sektor rolnictwa można dowolnie rozmieścić w jednej z dwóch dostępnych prowincji. Centrum kolonizacyjne można rozmieścić w dowolnej prowincji.
5. Każdy ma na start po 1 prymitywnej wspólnocie. Znajduje się ona w pustej prowincji, tj. tej bez sektora rolnictwa.
6. Każdy, kto w rekrutacji wybrał kraj przedzielony rzeką, ma mosty łączące prowincje. Za każdy taki most na start trzeba odjąć 10 mld ( dwukrotność normalnej ceny mostu ).
7. Jeśli gracz chce grać bez pisania wstępu i otrzymania unikatowego budynku w stolicy, to nie otrzymuje nic w zamian.
Każdy budynek w grze musi zostać umieszczony na mapie. Oznaczanie jest dowolne, byle wszystko było czytelne dla Mistrza Gry. Poniżej zamieszczona zostaje gotowa legenda do wykorzystania przy opracowywaniu mapy swojego państwa na Tajne Forum.Bezpośredni link.